|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har kollat efter en 540 e39 i ca 1 månad nu.. Idag var jag och kollade på en 96a svensksåld med strax över 20000 mil på mätaren. Bilen var helt orginal och orörd. Mycket bra i skick! Jag måste ha lite hjälp! (Jag har sökt) ;) Vad ska jag kolla efter?! Vad är det för vanliga problem på dessa bilar? Har tänkt en för max 100k Har tittat på några st. nu.. Dem flesta komplett utrustade (ej navi) helt underbara att köra!!!! Jag har sån beslutsångest. Ni som kör e39 540.. ge mig lite tips, både bra och dåliga sidor. Annars blir det saab 9-3, 9-5 aero, men jag vill ju hellre ha en 540 | |
|
tyvärr så finns det många småfel på 540 modellen (gäller egentligen alla E39), och den är inte billig att äga, men om du väljer en Saab så får du .. just det .. "BARA" en Saab .. he he he ######## # PAJALA # ######## |
|
|
Ge mig några exempel.. Jag står ju som en idiot när jag kollar på bilarna. tex. *kollar efter rost *lyssnar på motorn *provkör (vibrationer, bromsar mm) *kollar servicebok *Övrigt skick på kaross + inredning Vad är det mer jag ska kolla.. Det är ju inte billigt när det pajar saker på de här bilarna. jag vill inte stå i garaget 2 dagar efter köp! Köper jag en imorgon vill jag inte stå och felsöka efter problem i garaget 2 dagar efteråt! =( |
|
|
Det var denna jag kollade på idag.. Länk Alternativt en bmw 528 men jag tror inte jag blir nöjd med prestandan i en sån?! Jag söker altså en lite större bil med mer krut i.. ej m5! Jag vill mer en allt köra BMW igen! helt underbara bilar! |
|
|
swunge: Länk |
|
|
Vet inte om du kollat på denna Länk ? Här hittar du i alla fall merparten av de vanligaste problemen. Och som alltid när det gäller köpa av bl a E39 så är det viktigt att säkerställa historiken. Det är många av de bilar som är till salu i dag som inte har korrekt mätarställning eller har varit krockade och inte seriöst reparerade. Ta tid på dig och kolla på många bilar så du lär dig modellen ifråga. Verkar ju vara köparens marknad och 540 är ju en relativt trögsåld modell så det är bara att ta det lugnt tills du hittar rätt bil. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.