AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
620

M-bakspoiler med dragkrok?

Hejsan, jag har en bmw 330dt -01 med M-Paket. nu ska jag montera en bmw original dragkrok på den, det är en aluminiumkrok avtagbara sådan, hur gör man då med spoilerbiten imitten?? jag fick med en liten lucka, men den är nog anpassad till en original. för det finns inget förgjort hål eller något under eller i nerkant på mbakspoilern?? går det att köpa något så man byter ut den plastbiten som sitter där nu, till någon med en avtagbar lucka som man tar bort när man skal ha kroken på? hoppas någon förstår vad jag menar och kan hjälpa mej. vill ogärna kapa sönder M-Bakspoilern!

tacksam för svar

mvh Patrik
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Har en polare som hade en sedan med löstagbart drag och m paket. Han tog bort den nedersta plastbiten när han skulle använda draget. Vet inte om det är den optimalaste lösningen men han slapp på det viset såga sönder den.

Min vinter bil: Länk
/Daniel
ok, tack, det är en lösning, dock inte den bästa. det bästa vore om man kunde byta ut den nedersta plastbiten till någon med en lucka i. men tack ändå för svaret

mvh Patrik
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Borde ju finnas en med lucka. Kolla denna länk: Länk

Vet inte hur den ser ut orginal

Min vinter bil: Länk
/Daniel
th
16
thrap
320i Touring -01
Jag monterade rätt nyligen dragkrok på min 320i touring -01 (M-paket) och det var ett jäkla stök innan den lokala bmw-verkstaden hittade rätt delar till luckan. Om det ser lika ut på din bil som på min så är det bara själva luckan och vatten-deflectorn(nr 16 på: Länk du behöver, för själva styrlisterna till luckan sitter redan innanför bakspoilern, så de e bara och såga ett hål. Om du inte vill såga i orginalspoilern så finns det att köpa en redan färdigutsågad sådan, men den var rätt dyr, strax under 1000:- tror jag den gick på. Jag har min orginal kvar om du vill köpa den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.