|
|
|
|---|---|
|
Jag kommer att få min nya E87 om 2-3 veckor. Jag undrar vilka barnsjukdommar ska jag tänka på? Min framtida BMW 116i Länk | |
| Jag har fått byta skivor fram och bränslegivare i tanken nu efter lite drygt 4000 mil. Skivorna var lite skeva, fick vibrationer när man bromsade i farter över 140 och tankmätaren ville inte gå i top när man tankade fullt. Allt fixades utan strul på garantin. /Leif | |
|
Har faktiskt, peppar peppar, inte haft en enda 'barnsjukdom' på min etta. Är uppe i 5.000 mil och bilen är imponerande bekymmersfri för att vara ett så tidigt exemplar (tillverkad 11/04). Enda felet var 'falsklarm' för kärvande fönsterhissar bak, det fixades med uppdatering av programvaran i en av styrboxarna (tror den heter 'junction box', den styr i princip allt!). /// Gunnar E. |
|
|
Jag har fått byta dörrlister runt om pga "knarr"-ljud, bromsbeläggen fram byttes pga gnissel, vipparmaran byttes pga av ojämn tomgång. Trots detta är jag en mycket nöjd BMW-ägare. Problemen har lösts utan diskussion, och framför allt ...Bilen går fantastislt bra! Är snart uppe i 1600 mil. Mvh David |
|
|
Gunnar, du glömde däcken, men det var ju i och för sig inte bilens fel... ;) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
har hatt elfel som arne i min 120d. tillverkad i december -04, t.ex att den visat att den har punktering när den inte har det o den visar inte längre att farthållaren är igång o sånt. fast jag har kört ner den i diket sen jag fick den men den har blivit lagat sen dess. då blev bilen skev o sånt. försäkringsbolaget gick 150.000 bak på det Stil, Komfort o Sport. Thats BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.