|
|
|
|---|---|
emtre |
gör det att ha 9 tum breda 16 tummare fram utan några modifieringar? hur mycket gör det att sänka? |
|
klart de går.. har du en 7-serie eller? :) om du har en liten E30 är det väl lite svårare.. King of the road |
|
emtre |
oj då glömde att tillägga att det är en e30 som det rör sig om! |
|
fungerar inte.. vid fullt rattutslag så tar däcken i.. tyvärr.. King of the road |
|
|
Jag får väl lägga mig i denna debatten lite. Hade 9x16" ET 15 med 215/40-16 på min förra E30 325. Den var sänkt ca 80mm fram och 60-70mm bak. Vid fullt rattutslag var det inget som tog i någonstans. Skulle det väl göra det för dig så behöver du ju inte använda dig av fullt rattutslag. Till din fråga. Fälgarna sticker tyvärr ut lite mer fram än bak. Alltså utanför skärmkanterna. Ganska marginellt men ändå lite mer fram än bak. För övrigt var det inga problem förutom att det inte går att besiktiga med så breda fälgar. Däremot så ser det ganska dumt ut om bilen inte är bra sänkt när det sitter så breda fälgar på. Det blir alltså lättare Jeep-stuk än med exempelvis 7,5" breda fälgar. Väghållningen med fälgarna kombinerat med Bilsteindämpare var något av det värsta jag har upplevt. Även starter vid rödljus var en fröjd. Så ett eventuellt inköp är nog inget du kommer att ångra direkt. Mvh Carsten |
|
|
Carsten: enligt mina beräkningar så blir 9", 225 och inte 215. Det är mycke möjligt att 215 går på utan problem. Ha en fortsatt trevlig dag Mvh: Johan King of the road |
|
|
Så här ser det ut med 9" fram: Länk Bayerische Motoren Werke |
|
NIKE |
Om det skulle ta i lite i skärmarna fram så kan du ju alltid rulla skärmarna lite, och om jag får bestämma ingen e30 utan CARMONA 9x16 215/40/16 det rockar.... CROMODORA ROCKAR |
|
Wizzard: Vad pratar du om? 215 i bredd på däcket är inte några problem på en 9" bred fälg. Något missförstånd här eller? Tror du inte att jag vet vad jag hade för däck på fälgarna! Mvh Carsten |
|
|
Carsten: Han kanske menade 9"´s däck?.. för han har ju inte skrivit om några 9" breda fälgar eller????? visst går det om man har 9" fälgar med 8,5"´s däck på.. Men hur snyggt är det? då skulle jag ha något smalare fälgar med bredare däck. men tyvärr så trodde jag att han menade däcken! SORRY! King of the road |
|
|
Jag har 215 på mina 7,5" och det ser nästan klent ut, passar det verkligen på 9", borde sticka ut lite metall på kanterna eller? Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
jag har 225 på mina 8,5:or det ser helskönt ut.. :) King of the road |
|
|
Jag har då aldrig hört talats om någon som benämner bredden på däcken i tum. I hans fråga står det "går det att ha 9 tum breda 16 tummare" vilket nog inte syftar på däcken direkt. 215 bredd på däcken på en 9" bred fälg ser ännu mer helskönt ut! =) Sandgren: Passar gör det fast du får det tyska stuket. Dvs profilen lutar inåt. Inget konstigt alls egentligen. Mvh Carsten |
|
327i Nm Power |
Sitter här och myser när jag läser detta, p.g.a. att jag beställt en uppsättning Rondell Design 57 i 9x16" till min E30! Det ser ut som om den kommer bli ganska fet... |
| Sist jag kände efter så tyckte jag att det var tight med 205. Inte många millimeter till fjäderbenet. Jag har inte kollat hur gott om plats det är ut mot skärmkanten, men 225 måste sitta riktigt tight. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.