AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
944

Min nya framskärm är för låg!

Be
35
Bemmw
325iC -93 E36
Har satt ditt en ny framskärm på min E36'a, men den är för låg gentemot huv, 5mm kanske. Jag får ingen ordning på det. Sätter jag dit brickor under så följer ju huven med upp. Vad göra?

Ingen som känner igen detta?
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Är det en originalskärm?

///BMW - Was sonst!
Be
35
Bemmw
325iC -93 E36
Nej det är tyvärr inte det
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Det går ju att justera ner huven genom att skruva på gummiskruvarna som sitter på sidorna där huven går ner mot skärmen. Finns en på vardera sida om huven och en på vardera sida i fronten av huven.

Om det sen hjälper det kan ajg inte svara på det beror helt på hur resten av grejjerna är justerade, såsom frontspoiler m.m
Be
35
Bemmw
325iC -93 E36
Vad jag kunde se var att huven satt fast i höjdled direkt på gångjärnsinfästningen
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Är tämligen säker på att E36 har samma konstruktion som Z3 så att man kan skruva på 2 gummipluppar för att höja/sänka huven. Titta i motorrummet längs med kanten där huven går ner. Gummiplupparna sitter alltså INTE på själva huven utan de sitter där huven går ner mot karosseriet.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Satt den förra skärmen OK eller glipade det konstigt då också ?
Be
35
Bemmw
325iC -93 E36
Nej inget glipande på den gamla

Har mätt upp höjden från skärmskruvinfästningen till ovankant vid huvgångjärnet ungefär på de båda skärmarna, o den nya är allt lite lägre, med resultat att skärmen sitter lägre längs med huven, dock mestadels i höjd vid huvgångjärnet

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Man ska ju inte behöva krångla på det här sättet. Var köpte du skärmen ? Begär återköp och köp en original istället. Tror inte en original kostar särskilt mycket mer och OM de mot förmodan skulle vara det så finns det alltid till halva priset på någon demontering.
parolof
huven påverkas inte av skärmen
ma
597
magican
E36 328 Coupe
Japp.. jag köpte 2 st rostrfria fina skärmar från en -99 M3 för 1,400 för båda. Passar äckligt bra ;)

Jag vägrar sätta något som inte är orignal på bilen, bara av den enkla anledningen att det är så skönt när passformen är 100% utan tjaffs :)
E3
1.828
E36
USA bilar
Tyvärr har jag varit med om att även originaldelar haft dålig passfor, särskilt när det gäller plåt!
Finns mycket bra plåt att köpa till rätt peng! NOR och Klokkerholm är de jag anser ha bäst kvalitet och passform, däremot, köper man Per Lage får man skylla sig själv...
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Vad är anledningen till skärmbytet ? Bilen blev väl inte smälld lite grann ? ISåfall kan ju det ha skett en del förskjutningar..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.