AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.666

Letar efter en M5 E34

Sida 1 av 4
Jag letar efter en M5 E34 3,8,men priserna varierar ganska mycket,har hittat allt från 60.000till120.000:-är det värt o köpa en som är lite billigare? MVH

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Det är nog värt att köpa en som är lite dyrare om du avser att behålla den ett längre tag. Då kanske du inte vill ha allt för hög mätarställning osv. Det beror helt på vad du har för ambitioner med bilen.

Men visst M5 e34 reas ut nu tydligen.

Men man lär väl kunna få ett väl fungerande ex för 80 papp cirka.
jag hade tänkt mig behålla den ett bra tag,så man vill ha nån som håller.ser ni nån som ni tycker är värt pengarna är det bara o skriva länken! MVH

525rules!!:

Den finns ca:15-25st på börsen varav den dyraste kanske kan vara något som passar dig? ser i all falla bra ut på bild och ger en seriöst intryck på bild har även en del utrustning vilket gör den ännu mera intresant.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk

Mvh
Gemini__
Ser fin ut. Skapligt sällsynt att ha inkörningsrekommendationer kvar från fabrik. Det är lite skoj. Den bilen är förmodligen väl värd att kika lite närmare på.

Mvh:
Thomas

Länk
Tack för alla svar,ska kika närmare på på den som rob_t_j72 skickade,hade sett den men var lite tveksam eftersom den var ganska billig!

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Kollar man på de billigaste så kan man nog också räkna med att få lägga ut en hel del pengar. 68.000 kr samt BVSA skulle jag få mig att rugga i alla fall. Åtminstone när vi snackar M5 3,8! Men kolla exemplaret och är det fint så kan du göra en superbra affär.

//Schnitzer

Schnitzer:
jag tänkte på samma sak,Har du sett nån som är ute o är värt att titta på annars?Jag bor istockholm,så åker lång härifrån vill jag inte komma tillbaka utan bil!

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Förstår vad du menar, men har du otur så kan du köpa grisen i säcken. Brukar alltid vara så på M5 som är väldigt billiga, som just den här är. De som vet med sig att de har en bra bil som går fint i motor och växellåda låter släpper inte sitt exemplar för billigt. Det är skillnad om man verkligen behöver pengar, men då hade den redan varit såld vid det här laget. Räkna heller inte med att få en fräsch för de pengarna. Då kommer du att bli besviken när du kommer fram. Finns en massa saker som man kan missa som man inte märker förrän man har haft bilen ett tag och har du då köpt den för ett väldigt lågt pris så har du i stort sett inget att säga till om. Då är det bara att bita i det sura äpplet!

//Schnitzer

vilken prisklass ska jag kolla på tycker du?är det för mycket o ge över 100t för en e34 M5?

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Har min bil ute till försäljning nu och när man berättar precis allt man vet om bilen och det som egentligen borde åtgärdas så tror de att den är ett lik, vilket istället borde uppskattas. Tyvärr har inte så många haft med ärliga personer att göra med och får folk hjärtattack när de ser priset och tänker, "nej, det är för dyrt". Istället köper de sig ett exemplar för en billigare penning som i längden förstör deras ekonomi och som till slut leder till att de får sälja bilen. Just M5 är väldigt drabbat av personer som inte har bilarna så länge.

Dessutom köper folk hellre en bil med en lägre mätarställning, jämfört med en som är ärlig fast som har gått lite längre. Tråkigt att se kompisar och annat folk gå på niten, men även om man progagerar för mycket positiva saker så går det tyvärr inte in i huvudet på en del.

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
525rules!!:

Det beror på vad du har för krav, bl.a. årsmodell etc.

Själv skulle jag inte tveka en sekund att betala över 100.000 kr OM det var en bil som jag verkligen skulle vilja ha.

//Schnitzer

Mina krav är att bilen ska vara i bra skick,för jag funderar på ha den ett bra tag framöver.Orkar inte ha en bil som man ska lägga ut pengar o fixa den hela tiden,hellre lägger jag mer från början så är jag lugn sen!Att jag just vill ha E34:an är för att jag verkligen gillar karossen,har 525:a nu!års modellen spelar inte så stor roll egentligen,bara bilen är som det ska!

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ska du ha en helt felfri utan att behöva fixa något så kan du räkna med att få betala en hel del. Det är som man brukar säga: "Ingen bil är felfri".

Det är ju bra att du ska ha den ett tag. Du kan räkna med att servicen kostar en hel del, i alla fall om du ska sköta den på ett korrekt sätt enligt fabriksrekommendationerna.

Just nu är det väldigt många M5 E34 att välja mellan på marknaden och när jag själv har kollat igenom många ställen så ser det inte ut som att man hittar någon som verkligen är helt felfri. Syftar då på att den ska vara helt original och fungera som den ska. Du kan räkna med att många undanhåller brister som de har fått uppleva med tiden då de har haft bilen. Sedan kan man se hur folk uppträder och hur mycket de vet om saker och ting när man är och kollar på bilen. Har kollat på många M5 E34 och har hört historier, allt från att varvstoppet ligger på 6500 rpm original till en massa dumma saker som de säger att BMW har sagt till dem. BMW är inte så mycket att lyssna på när det kommer till detaljkunskapen. Farsan ringde och skulle höra priser på något till sin M5 touring. Han fick som svar att det inte finns någon M5 touring tillverkad. Många ägare säger också att bilen är helt original och att den har full utrustning från fabrik. Sedan när man kommer dit så ser man en massa saker som inte är original och att det fattas otroligt mycket utrustning.

Längre fram kommer priserna att gå upp på M5 E34 eftersom många klåpare kör sönder dem och för att det inte finns så många exemplar tillverkade om man jämför med andra modeller. Kolla bara på M5 E28:s prisnivå idag. De ligger väldigt högt.

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Sedan beror det på hur du definierar "bra skick". Många har ju olika syn på det. Är ganska säker på att du inte kommer att få en felfri bil om du köper en M5 3,8 för 68.000 kr med prutmån. Kolla bara i Tyskland vad du får för det. Inte något att hänga i julgranen direkt! Här respekterar dessutom inte folket bilarna på samma sätt som där. "De ska hålla och är byggda för att köras sladdar och spinnas, maxvarvas med 20 gradig motorolja, etc.", det är citaten som man alltid har fått höra från folk.

//Schnitzer

Det är d som är problemet,folk kan inte ta hand om sina bilar,speciellt bil som denna!Köper såna bilar bara för att köra sönder dom!Med "bra skick"menar jag inte "ny" skick,men den ska vara omhändertagen,o ingen rost,iallafall inte mycket!Tex bilen som jag äger just nu är 95- o jag är mycket nöjd med den,både utseende o motor är i mycket bra skick!den hade bara 2 ägare innan mig o de tog hand om bilen mycket bra,så jag hade tur.rost finns ju,men det är inget som syns eller inte går at fixa!hittar jag en M5:a i samma skick blir jag mycket nöjd.

sen är det som du sa,en "felfri bil"finns inte!2veckor efter jag hade köpt bilen,fick jag byta vattenpump,men sånt ingår kan man säga!

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ja, det är bara att hålla ögon öppna och hoppas att du får något exemplar som är fint.

//Schnitzer

Har du länken på din bil som är till försäljning?

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Detta inlägget blir nog raderat för att det säkert räknas som försäljningstext:

Länk

//Schnitzer

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.