|
|
|
|---|---|
|
Vad har ni för antenner på era e38:or ? Jag har den gamla vanliga standardantennen som är otroligt ful , ser verkligen ut som en äkta tysk mobiltelefon antenn !! Är det någon som har bytt till en såkallde "hajfena" som sitter på nya bmw:s ?? Tycker dom är skitsnygga men kanske krångligt och dra antenn upp till taket.. Eller finns de något snyggare alternativ , kan ju lägga igen med täckbrickor men då får man ju ingen sändning :S Mvh Richard | |
|
Då jag inte har telefon fabriksmonterad kör jag med en rutantenn som jag monterat i frontrutan snett ovanför regnsensorn/innerbackspegeln (på insidan glaset alltså). En yttre antenn ger förvisso säkert bättre signal, men med denna rutantenn får jag ändå full signalstyrka i mobilen på alla platser jag testat hittills, och jag tycker det är snyggast med bilen helt ren från yttre antenner. Var antennerna sitter för radio, TV och GPS i E38 är jag inte helt klar över - är det någon som kan bekräfta om de sitter i C-stolparna för alla dessa 3 system? Har alla 3 systemen 2 antenner var, eller hur funkar de? Mvh. /Kjell |
|
|
Jag har också "standardantennen", tycker dock den är betydligt snyggare än hajfenan. (Kan vara för att jag hatar hajfeneantenner.) Antennen saknades när jag köpte bilen men jag hade inga problem alls med mobiltelefonmottagningen då, så du lär nog kunna göra dig av med den utan att förlora all mottagning om du är lite finurlig. :) Wilhelm Svenselius |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.