AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
885

Etanol bmw 320i -86

Ti
5
Tiasm5
Bmw m5 -90
Bmw 525im -03
Bmw 320i -86
Hej tänkte köra på etanol i min bmw 320i 86:a hur mycket kan man köra på?? hur ska man göra för att bilen ska gå bra på bara etanol? tack för alla svar /Mathias

Tiaz
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Jag tankade i 12 liter på en fulltank, har inte märkt någon skillnad än iaf och det är knappt 20L kvar.
Lite paltigt att behöva blanda dock...
Hej har läst några trådar om det där och enligt dom så är inte det någon vidare ire att göra .. kan vara skadligt för motorn för man måste ändra på komprisionen i motorn om det skulle vara högre eller lägre minns jag inte just nu..prova sök under... sök inlägg...tror det var där jag läste om det

Bimmer
Ti
5
Tiasm5
Bmw m5 -90
Bmw 525im -03
Bmw 320i -86
okay tack ska kolla upp det bimmer67

Tiaz
kör då på 30% etanol i bilen och den går hur bra som helst
vet dom som kör 50/50 och det fungerar utmärkt.

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Provade för första gången att tanka i 25% etanol i bilen igår.
Men jag märker ingen större skillnad bortsett från att den verkar dra typ 0,5dl/100km mer. Enl, lite mätningar. Men jag ska köra upp allt så kommer jag med ett ett exakt värde sen.

Avgaserna luktar lite skojigare oxå.

körde ~60% E85. bränsleförbrukning 0.96. har nu över 80% e85 men har bara kört några kilometer sedan jag tankade. hoppas inte bilen pajar :D

www.etanol.nu

Vantage
Läs här...
Länk

Vantage
har nu över 80% E-85 och den drar runt ganska många varv innan den startar och måste gå en stund innan den går mjukt. 60% funkade dock klockrent. 0.96 bränsleförbrukning då.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.