|
|
|
|---|---|
|
Såg en lapplisa lappa en bil idag och kom att tänka på en sak. Om man hade någon form av snabbkoppling på sin nummerskylt och kunde ta den med sig när man parkerade olagligt, vad skulle hända då? Skulle lapplisan ringa polisen? /A | |
|
Har oxå tänkt tanken. Vet inte heller vad som händer. Men jag undrar om dom inte kan bojja bilen då? Med nåt slags hjullås så att man inte kommer undan... |
|
|
Finns det verkligen parkerings-bojor i Sverige? Det har jag aldrig sett. Ang. att plocka bort nummerplåtarna så lär det nog finnas en regel i systemet som sätter stopp för "oidentifierbara bilar på allmän uppställningsplats" eller något sådant. Annars blir jag faktiskt förvånad på byråkrati Sverige. Det var mycket snack för några år sedan att man skulle montera bort vindrutetorkarna också, för att på så sätt göra det omöjligt för lapplisan att fästa boten. Jag har ingen aning om sånt där verkligen fungerar i praktiken? Men det är förmodligen alltid enklare att betala 10kr per timme, eller köra längre bort till en gratisparkering och gå därifrån... |
|
|
Rille: 10kr/h och gratisparkeringar, det märks att du inte bor i vår huvudstad...:) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Andersson_CSI: Vissa tätorter tar inte ens betalt för parkering, utan det är fri parkering överallt. |
|
|
Highway Star: För oss som bor i stan(Stockholm) så börjar detta med parkeringsavgift bli dyrt räkna med minst 50kr/h eller mera beronde vart du parkerar lägg där till biltullarna som kommer inom kort 2006 Jan. Sigdarve: Vill minnas att det ska finnas en tråd om detta tidigare läs:2-3år sen |
|
| En sak som är bra med sthlm är i alla fall att det är gratis P på lördagar och söndagar på många ställen. T ex Norr Mälarstrand och Strandvägen. mm. mm. | |
|
Utan skylt är det ingen bil längre utan bara "bråte" juridiskt sett , för tvångsflytt av bilar finns vissa krav för att tvångbärga bilen. Är det ingen bil ( dvs utan reg skylt) är omedelbar flyttning OK så utan skylt kan man begära bärgning ( på din bekostnad så klart) även från en markerad P-Plats.... Sen uppstår ju följd frågor som: är skyltarna stulna eller har du demonterat dom?? etc etc Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Då skulle jag välja mellan: STULEN, SNUTBIL, CARPARK eller PBOT. |
|
|
Fäst skyltarna med självhäftande kardborre. Det har jag fram helt enkelt för att jag inte ville borra hål i min nya lilla skylt. Bilen: Länk |
|
|
Thorssa* Jag själv var lite inne på magnetremsa à la övningskörningsskylt.Bara rulla ihop och stoppa i fickan! |
|
|
Bil utan nummerplåt får som sagt bogseras bort omgående - stor chanstagning att parkera bilen utan plåtar... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan B Tror du verkligen någon har tid för det idag, i vart fall bryr sig inte polisen.Inte för att jag har några planer på att göra så, spånar bara lite. |
|
|
Sigvarde, jag tror nog att parkeringsbolagen är rätt heta på att få bort bilar där ägaren "försöker jäklas" med dem! ;o) Det är ju alltid bilägaren som får betala bogseringen i slutändan så det kostar ju inte dem något... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Polisen kontaktas, då bilen automatiskt har körförbud eftersom inga skyltar finns. Därefter så fraktas bilen bort. Vad som händer därefter har jag inte en anning. Men regnr kan ju även finnas i rutorna annars så är det ju inte så svårt för polisen att bryta upp/dyrka upp motorhuven och kolla chassinr osv. Surt om man skulle parkera lagligt och sedan nån snorunge skruvar bort skyltarna, då sitter man ju i skiten. |
|
|
Tjena grabbar, vi har ju lappliser på vårat vakt bolag så jag frågade dem hur de gör, ifall det är en trafikfara så ringer man polis s frå de ta ett beslut och de får lappa men annars så strå ju chassi numret där. De ringer polisen och får fram ppgifterna på bilen på en gång om de orkar ta det fast han sa att det inte e alltid de gör så! BMW for the man inside you! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.