AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
491

Ingen tomgång.

Eliminator
Har sökt som en tok och letat som en galning men hittar inga svar. Det är nämligen så att jag var ute och körde i min lilla bil och helt pltsligt vid en korsning så började bilen kännas trött och seg för att senare bara dö. Jag vrider på nyckeln å startmotorn går men inget händer, inte föränn jag håller lite gas. Den går inte på tomgång och den går som om den gick bara på 3 cylindrar dvs väldigt trött å dassigt. Har kollat stift, insugsbälgar, RUBBET! Då märkte jag att ena spridaren satt väldigt löst (den går att vicka på= värdelös packning). KAN det vara så enkelt att det bara är spridarpackningen som behövs bytas för att den ska gå bra???
Vart går då packningen att få tag på och vad kostar det?? Eller är det nått värre?? Mvh Förtvivlad.

BMW Nothing else
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Sannorlikheten är stor att felet beror på det som du nämde, en spridare som sitter glappt låter absolut inte bra. Packningen vet jag tyvärr inte vart man kan få tag på men BMW borde väl ha det? Kan inte kosta många slantar men det jag undrar över är varför det har blivit sådär, det måste ju finnas någon anledning ??

Byt packningen och justera spridaren och testa igen..
Eliminator
MD: Ja det undrar jag själv :P Vet inte riktigt vad som kan vara fel .. Men men jag får nog riva motorn senare om det inte funkar :(
OBS! DETTA INLÄGG BEHÖVS INTE SVARA PÅ!!

Mvh / Anders

BMW Nothing else
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.