AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
598

Byte till vita blinkers?

Har en 520i -99. Sugen på att byta till vita blinkers...

Vad kostar sånt? Inkl. montering? Mycket bökigt att göra själv? Jag har ingen erfarenhet alls, dessutom mycket okunnig :)

Tips och idéer?
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Hej Robban.
Jag skall själv byta och hörde mig för hos lokal BMW handlare, ca 1200 kronor per sida med nytt glas och vita blinkers, det kan vara lite pillande med jobbet.
Själv får BMW göra jobbet åt mig, såg något pris på lösa satser ute på "nätet" där det tog 1700 för båda sidorna men gör BMW jobbet så brukar det bli bra, det är min erfarenhet av min BMW handlare.
Det kostar visserligen lite att ligga på " topp ".

NoFear
<¤¤00¤¤>
Hej,
Bytte blinkers själv nyligen.
Kostade mig följande:
- Fram 1900 /par
- Sido 240 / par
- Bak 1800 / par
Alla lampor var Hella´, detta är original på min bil i alla fall. Priset fick jag från min lokala bildelshandlare i Sundbyberg=Billigare än BMW och näthandlarna.

Arbetet:

Fram tog det totalt 20 minuter inklusive rengöring av de otroligt smutsiga listerna (var skit vädet ute) Sidoblinkersen tog totalt 30 sekunder eftersom det är som att byta glödlampan (kolla instruktionsboken. Avslutningsvis så tog bakblinket totalt 10 minuter. Jag är varken mek eller otroligt händig. Håller med om att det blir oftast mycket bra om man fixar det hos handlaren, men det blir oftast kostnadseffektivare att ordna själv. Lycka till med vad Ni än väljer

Ha en fin...

T
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.