|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tråkigt att höra denna soppa Ronny, jag lider med dig. Måste bara fråga om postavin, skiljer summan på kvittot mot vad som står på kvittensen? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Allt stämmer, eller rättare sagt, mer än vad som först vart sagt. Iom att jag betalade bytet av avgassytemet. Ska in till Tingsrätten idag och komplettera med fler saker. Hoppas nu mycket på att det här ska gå fort. Tack för allt stöd; RonnyL. |
|
svintoleffe |
Jag tycker värkligen synd om Dig Ronny L Såna bör bondlurkar, som håller på så här, dom borde begravas. Jag hoppas det går bar för dig, o du har ochså mitt stöd emot aset. Länk Bimmern MVH Leffe |
Paap Reeder |
... efter TR "dom" blir domen väl en offentlig handling ... varvid vi kan kommunicera lämpliga utdrag på forumet .... eller är det inte så enligt PUL?? MVH /// Paap R |
|
Ja, jag kan tänka mig att man ska ta det varligt med namn osv. Och jag vill absolut inte att denna plats som sida ska hamna i trubbel. Ringde idag till TR och en handläggare skulle gå igenom det idag, och jag ringer upp imorron, för att höra vad som kommer att ske. Vet inte om de kan avskriva det så att säga, alltså inte ta upp det, eller om det måste tas upp. Ganska intressant egentligen, kan vara till nytta i vetskap för fler, då vi handlar mycke här i Autopower´s värld. Mvh RonnyL. |
|
Paap Reeder |
... vi skall givetvis ta det väldigt försiktigt o s v. Nu skall vi hoppas på en "fair trial" för din del!! MVH /// Paap R |
|
Hur har det gått? ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Ja, sakta kan man väl säga. Det ligger fortfarande hos Tingsrätten, som nu kommer att begära in säljarens "underlag för sin fodran", bevis om man så vill. Han ska alltså komma in med styrkande material och fog för det han söker betalt. Har även frågat hur Kronofogden kunnat gå med på att ta emot en fodran med motiveringen"Avser betalning av diverse bildelar" utan något som helst underlag. Kort o gott så tar emot allt, sen upp till den som ska betala att bestrida. Så fort det händer något så kommer det här. Mvh RonnyL. |
|
|
Lider med dig Ronny, ge dig inte jag tror du vinner detta målet i tingsrätten. Lycka till: |
|
Paap Reeder |
... tänk att man nästan måste var jur.kand för att kunna handla litet entusiastgrejer. Jag fyller kontinuerligt på i min plastmapp som det står "Sunkaffärer" på ... MVH /// Paap R |
| gammal tråd men hur gick det? | |
| Efter ditt lyft var jag tvungen att läsa igenom hela tråden. Är också nyfiken nu, känns som man sett 2/3 av en film och sen pajade TVn... | |
|
precis |
|
|
Janne T: Du verkar (en gång i tiden) ha fått reda på vem säljaren var, och nu måste vi väl få veta..? Mvh |
|
| Har också läst igenom tråden nu och känner lika som er att det är många mycket intressanta trådar på autopower som inte avslutas. Hur gick det i t-rätten? | |
|
Hej igen. Det var ett tag sen nu jag var här, även ett tag sen jag rattade en riktig bil med. Fick en hel del hjälp av Paap, den gode. Jo, det gick egentligen bra, det skrivna kontraktet följdes till slut, men som sagt med en del besvär efter vägen. Fogden tar alla mål som de får in tydligen, och sen upp till parterna att visa vad de har. Hela affären kändes förjälvlig, bilen i sig var jag riktigt nöjd med. Säljaren, Carl Tafflin, hörde av sig efter en tid och sa en del skit. Men ingen kontakt efter det. Carl har gjort en hel del affärer, och jag pratade med en Taflin som inte var ens släkt med Carl, som sa att de ofta får samtal om denne person. Har efter den turen vart fundersam om en "säker" affär kan göras, men nästa år tänkte jag iaf efter konstens alla regler se om jag hittar tillbaka till BMW- träsket igen. Fråga gärna om ni har nå funderingar runt detta. Mvh Ronny. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.