|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Jag har en 535i -92, som känns som en helt ny bil invändigt och maskinellt sett. Bilen har gått 23.500mil (import) men enligt M-Bilar i Eskilstuna så kan inte bilen ha gått längre, först och främst beroende på skicket, och sedan kollade dom med diagnosen på massa mumbo jambo som man inte fattade någonting av. En polare blev ganska impad av körupplevelsen och kvalitetskänslan i en redan 12 år gammal bil och bestämde sig för att han hans 200sx snurbo snarast skulle bytas mot just en 535i. Efterom jag själv var en lycklig ägare av en 535i så blev jag givetvis medsläpad på diverse provkörningar. Måste säga att jag inte lyckades provköra ETT ENDA exemplar som kändes lika "bra" som min bil. Dom flesta bilar hade gått runt 25.000mil. Det första kände man när man klev in i bilen och satte sig. För det första så kändes skinnsätena inte lika hårda och "nya", trots att dom såg ganska fina ut. Alla spakar och knappar kändes lite slitna, speciellt blinkers spakarna kändes slappa och glappa. När man väl körde bilen fanns ofta inte det där extre rivet som återfinns i min bil, utan dom flesta exemplaren kändes tämligen trötta, det fräna vridet återfanns inte riktigt. Dom flesta bilarna såg väldigt bra ut utseendemässigt, såg fina och väskötta ut. Är det flera som har upplevt samma sak, eller är det någon som har skruvat fram min mätare en 20.000mil? Mvh / Filling Wanna know how it feels to Die? Touch my car, and you WILL find out! | |
|
förmodligen så har du fått tag på ett riktigt välskött exemplar eller en mycket välbyggd bil. Jag har varit med om detta på andra bilar med. Jag har nu 2st s**b 900s -90. Den ena har gått ca 22k mil och är i kanonskick och den andra är lite smårisig och har gått ca 30k mil och är mycket sämre skött, men den risiga bilen känns bättre i stolar, vxllåda, styrning mm + att den går bättre. Känns lite jobbigt att den risiga känns bättre. |
|
|
hall122 Hahahahahaha! |
|
mani |
hej,jag ha nyligen köpt en 535a 88a och de är som en ny bil att köra men då är allt bytt på en 2 års period,de är bara i stort sett plåten som ha gått 27000mil,LÄNGE LEVE E34a |
|
Detta stämmer verkligen. Speciellt vad det gäller tex E30 325 kan jag säga att min kompis sklle köpa en fin 89a med låga miltal, problemet var att den kändes slö och hans volvo 850glt gick faktiskt bättre (var snabbare iallafall) så det blev inget köp. 3 år senare köpte han M3 3.2 istället. jag vet att många just klagar på 325E30 att de inte känns alerta överhuvudtaget, medan det finns många exemplar som verkligen känns riviga och pigga med den där effektupplevelsen som bara en frisk bMW 6a kan ge. Den 535 jag själv kör borde vara mkt bra bruksskick i motor och den går bra, vridet finns nästan alltid där och den största skillnaden mot tex 2-2.3l sexorna är att man hinner inte köra många meter på 2ans växel innan man är förbi 50km/h. Observera att man inte gasar då knappt utal låter i princip tomgångsvarv + lite gas sköta jobbet, där de mindre 6orna segar. Ibland känns 535an väldigt slö, vet inte varför men det bara är så. Tex man ska iväg från stopplikt, man gasar då till en hel del men ingenting händer, motorn varvar och nålen går upp, men känslan av att bilen skjuter fart obehindrat uteblir, spelar ingen större roll att man gasar på utan det är som att bilen redan bestämt sig för att idag tar vi det lungt. Jag skulle vilja påstå att bilar som känns så är många gånger inte friska i stötdämpare, bussningar mm det inverkar mycket, ja vet att mina dämpare är tokslut och ska bytas när som helst, inga bussningar har bytts på 8000mil minst så där kommer förmodligen bilen att hämta hem mycket sin förlorade känsla, subjektiva? Många klagar på att de mindre 6 orna är olika pigga beroende på exemplar, 535 har jag inte hört så mycket om, de som är bMW negativa brukar inte rynka på näsan utan påpeka att 535 händer det ju någonting med när man gasar och är inte seg. Jag anser att alla BMW i stort sett kan vara lite sega på något svårbegripligt sätt, jämfört med tex GTI bilar som opel, golf mfl som har ett annat bett, beror nog på att bilarna är så porösa att allt skramlar och mycket ljud tränger in vilket ger upphov till att 7.9s från 0-100km/h kan kännas värre än i en BMW M3 3.2, iallafall har jag upplevt det. |
|
|
Givetvis håller välskötta bilar kvalitetskänslan längre. "Långa mil" sliter heller inte speciellt mycket på bilen jämfört med bilar som går i stadskörning. Hellre 20000 mil landsväg än 10000 mil enbart stadskörning.Generellt är de flesta alldeles för rädd för höga miltal istället för att titta och KÄNNA på skicket på bilarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.