|
|
|
|---|---|
|
Det skramlar när man kör över tex avlopsbrunn. Har kollat under vid däcken dem här järn som sitter på däcken vet ej vad dem heter men tror att dem kan vara länkarm som låter kan det vara riktigt ? | |
| jag tippar på småstenar som har fastnat mellan bromskiva och broms skølden,vanligt på e39. | |
|
Fastnar det stenar mellan bromsskiva och bromssköld, låter det för j*vligt hela tiden, men jag vet precis vilkert skrammel du menar, jag har likadant på min e39, jag vet inte om det kan vara småsten som lagt sig nånstans, det låter i allafall så, kanske nån annan som har ett förslag? BMW CS #5206 |
|
| På min var det løse bremseklosser. | |
| Jag hade oxå problem med lösa bromskossar, bara att ta isär och bända isär hållarna lite såatt det sitter bra igen. | |
|
Hej,. samma hos mig, verkar vara bromsskölden som sitter löst. Märks inte vid gupp men ibland när man stänger framdörren. Eller sparkar på däcket. /M Min bil: Länk |
|
|
Jag har alltid haft problem med små stenar mellan sköld och skiva. Kan låta något helt otroligt. Finns ett speciellt skydd att köpa på BMW som ska förhindra stenar att fastna, på de tidiga e39órna saknades detta skydd. Ju öppnar fälg desto mer exponering blir det. När jag körde med vinterdäck, orginal med navkapsel var det i princip aldrig några problem. Bilen var en så pass effektiv stenkross att jag försåg alla grannar med grus till deras grusgångar.... Efter montering av skyddet blev det mycket bättre. |
|
| min låter det på gupp o sånt inte när man stänger dörren.ibland när man åker över avlopps brunn om det är lite dåligt väg | |
|
ïntressant! för ett par år sen hade min far en 528 touring -97a som hade ett liknande fel! när man körde över gupp och ojämnheter så skramlade det från vänster fram, lät precis som om någonting var väldigt löst i stil med fjädern eller något liknande! bilen var inne hos handlaren där bilen köptes, ljudet kunde framkallas tydligt genom att köra över kanten till verkstadsporten och samtliga mekaniker hörde ljudet! i detta fallet blev det inte någon direkt lösning på problemet, bilen byttes dessutom in inte så jättelänge efter att detta problem uppstod så jag vet inte hur det gick med det, men lösa bromsklossar låter inte helt otroligt! nu tillförde inte detta inlägget så jättemycket till diskussionen men det är iaf en bekräftelse på att fler har haft samma fel. MVH Johan K |
|
Vantage |
På min E39:a var det klossarna bak som glappat upp i sina fästen. La på svets och slipade sen vart det bra och tyst. Det lät som ett gnissel och skrammel vid varje gupp/ojämnhet. Testa att åka med rutorna nerkörda och bromsa över ojämnheterna. är det tyst så vet du vad det är=klossarna. Vantage |
| tack ska ni ha för all hjälp!!!! | |
|
På enorma mängder av fina "nya" blänkande E39or har jag hört ett relativt lågmält gnirrande ifrån när de kör över gupp, gnirk gnirk låter det två gånger i följd när först framdäcken passerar över ett farthinder sedan när bakdäcken. Nyare vovlovbilar har också haft detta fenomen och jag är väldigt tveksam till att det skulle bero på slitna stötdämpare i samtliga fall. |
|
| Takk for tipset Person ,nå ble min bil TYST. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.