|
|
|
|---|---|
|
Håller på konvertera en gammal M10 1.8 från min gamla 318i till en turbospis.. Motorn är sågott som renoverad å klar, men det är lite jobb kvar på karossen innan monteringen blir aktuell.. Skulle gärna behövt lite tips å råd då jag börjar närma mig själva "konverterings ingreppet", så att säga.. Har lätt svarade kolvar, och ska köra på en 2,5mm stålpackning hade jag tänkt.. Vidare ett K26 aggregat och IC från nån VW (minns inte vilken modell) Wastegate och dumpventil är på ingång inom kort.. (34mm öppen dump med 2 trattar från motorandning blir det nog) Men är det någon som har något förslag på ex. vilken storlek på spridare man kan använda sig av? Och om det finns någon lämplig kamaxel som passar bra till lite turbotryck (för rimliga slantar) Kanske ett grenrör med extern WG till M10 som någon har till salu tillåme? OCH slutligen, fungerar kanske en LMM från en 535, och ett smt6 till den här motorn när det ska laddas lite? (när den är inkörd å klar) Lite sånna småsaker man funderar lite kring just nu.. vore kanon med lite extra hjälp om de här sakerna, då detta är första turbobygget man lagt sina klåfingrar på.. Såg det var ett par som hade konverterat nån M10a här.. Så naturligtvis är ju den absolut sista frågan; hur går dom?? ;P Tacksam för den hjälpen jag får! | |
|
Jag startade min igår och den gick lite ojämt, den går nog på för högt soppatryck för jag har inte hunnit justera in min btr ännu, sen sitter det inte något annat än downpipe på... Det vinade iaf från turbon när man gasade lite =) .. Kan skriva hur den går efter helgen... ( sen körde jag utan tomgångsmotor och LMM också ) .. Min sida Länk |
|
|
Denna farkost har en M10:a i aktern och den går rätt bra. Länk |
|
| sjukaste jag sett. undrar hur viktfördelningen är på den. bra gick den ju iaf. | |
|
danragn: fräsig sida du hade.. hoppas du får fart på beemern.. vore kul at veta hur dom går med stressfläkt.. har en 2.5liters sexa som ligger å jäser i en lada också som skulle vara intressant att sätta en snurra på så småningom. men av rent ekonomiska skäl så blir det M10an som får agera försökskanin.. utifall man skulle misslyckas med nånting ;P |
|
|
På lördag blir det nog provkörning =) .. Ställde ner soppatrycket en aning och nu går den bättre, men man håller på att kvävas i garaget nu när man startar den inomhus... Min sida Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.