AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
536

Larmet på en 735á

St
184
Stefan735I
525 IAT -03
118i -13
Någon som vet vad det kan vara för fel,när jag larmar på bilen så lyser bara blinkerserna på vä sida inte hö, har original larm samt ett Carguard 950S som har funkat bra ihop, har blinkat tidigare men gav upp för c:a 2 v sedan
Larmet i sig funkar som det ska förutom att det har hänt att original larmet har helt plötsligt börjat larma,
Har försökt kolla vad det kan vara men utan resultat.
Någon som kan ha nå tips på vad det kan vara för galet med original larmet när det beter sig så här ?
Kan det vara en säkring eller ett relä och isåfall vilket ?
vore tacksamför lite tips då det inte är kul då det kan börja larma helt plötsligt ex då man är på en parkering mitt i stan ?

Stefan/
"Snart är min bil i toppskick så mycket jag har fått skruva i den"
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Originallarmet på 89:or har ingen blinkersfunktion vid pålarmning, troligen har en sladd från Cargardlarmet lossnat.

Vanliga anledningar till att originallarmet falsklarmar är glapp i dörrkontakten eller motorhuvskontakten.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
St
184
Stefan735I
525 IAT -03
118i -13
Ok tac, då ska jag kolla upp det

Stefan/
"Snart är min bil i toppskick så mycket jag har fått skruva i den"
St
184
Stefan735I
525 IAT -03
118i -13
Ytterligare en liten fråga Erik W,
vet du om det går att byta ut alt lägga till en liten siren på original larmet på den, den tutar ju pulserande med original larmet och tutan sitter mitt i bilen under plastkåpan under torkarna.
Måste tillägga att jag har blivit av med 2 bilar varav en 2 gånger med 1 mån mellanrum samt att jag hade på hälsning för c:a 3 mån sedan i bmw´n,

Jag verkar vara en otursförföljd människa som det har sett ut :(

//Stefan
St
184
Stefan735I
525 IAT -03
118i -13
OK, nu fick jag till larmet på bilen, men upptäckte när jag tog lös enheten att det var en vit kabel som var av på själva enheten någon som vet vad den kan vara tilll ???
Ska ringa KG-Knutsson idag annars och höra med dem.
Fick till fel larmningarna, det var corrition på kontaktstyckerna bara, samt sate dit en 120 db skrikare så nu hörs dt då iaf.
Men går det att koppla dit en skrikare till originallarmat(det är ju bara en fjuttig tutare) tänkkte om det är någon som har ett kopplings shema för larmet på en 735I-89,
Vore tacksam för svar för jag har haft påhälsning i den och det tog ett tag innan jag fattade vad det var frågan om, det larmar på original larmat med en pulserande signal på en tuta som knappt hörs,
Samt att det är en vit kabel på enheten som verkar vara av klippt som jag undrar vad den ska gå till,+ el - annars får jag ringa till KG-Knutsson och höra med dem

Mvh //Stefan

Mvh //Stefan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.