AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
531

Kopplingsras IGEN !

St
184
Stefan735I
525 IAT -03
118i -13
Jag bytte ju koppling på min 735á men nu hade jag den oturen att det var tillverkningsfel på den
Jag bytte hela kittet för c:a en & en halv mån sedan och idag när jag stannade i ett rödljus och skulle iväg så ville han inte fara, blev paff och trodde handbromsen var på först men det var den inte tillägg det hade regnat så jag trodde det släppte på bakhjulen då en komis var bakom han sa det kom väldigt mycket rök och trodde jag burnade, men det var fel lukt, , det lät konstigt i bilen och jag kom iväg men när jag skulle lägga i 2án så gick det inte,
Hmm
tänkte att lamellern hade farit så det var bara att palla upp den och ta ner den IGEN !
2 tim tog det denna gång gentemot 5 första gången.
urtrampningslagret var ok men lamellen var inte fin och så ska vi inte tala om tryckplattan, den hade exploderat och var delad i tre delar.
Ringde firman jag köpt den av så det blir en reklamation av den, får en ny kopplingssats + sveda och verk (kompensation)
Detta var lite frustrerande när jag nyss bytt den.
Tänkte lägga in 3 bilder men vet ej hur, så om någon vill se dessa så säg till.
Kan tillägga att om någon behöver tips hur man byter koppling så är det bara att mejla mig eller fråga här, jag kan det in och utantill nu.

Stefan/
"Snart är min bil i toppskick så mycket jag har fått skruva i den"
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Ajajaj.... Det där lät inte kul :-(

Det är alltid jättetråkigt när det är fel på nyköpta saker...Firman kunde inte tänka sig att byta den åt Dig ;-) som kompensation... hehe!

Tur man kör automat... i detta fall iaf ;-) (fast om den rasar...då...ojoj :-/

/Anders

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel.
St
184
Stefan735I
525 IAT -03
118i -13
Oooo jaaaa, tyärr men sant, har krigat med företaget om kompensation men de säger eftersom jag gjort jobbet själv så kan de ej erstta mig på något vis, men hade jag däremot lämnat in den så hade de pröjsat kostnaden för verkstaden.
Men men nu ids jag inte bråka om den nå mer, blev precis färdig med den och nu är den OK.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.