|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle vilja justera kopplingsspelet på min E46:a den tar allra högst upp. Jag har förstått att det på E46 är normalt att den tar halvvägs ner till golvet men min tar alltså allra högst upp. Det räcker att jag "nuddar" pedalen så är det frikopplat och klart. Det blir jobbigt i längden att boxa sig själv på hakan med knäet varje gång man ska växla ;) Därför vill jag justera kopplingspedalen. Hur gör man detta? (Jag sökte och hittade en del inlägg där liknade/samma problem diskuterats, tyvärr verkar inte externa länkar som hänvisas till fungera längre i dessa inlägg, därför ett nytt). | |
parolof |
Länk |
| tar inte kopplingen långt ner om den är sliten? | |
parolof |
nej den tar högre och högre upp |
|
Dock inte E46ans koppling då den är självjusterande. Den håller samma läge tills den är totalt utsliten och börjar slira. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Så ni tror att kopplingen är utsliten? Det tror faktiskt inte jag, den verken hugger eller slirar, låter kostigt gör den inte heller. Funktionen är det inget fel på. Det enda är alltså att den tar långt upp. Men, men får väl be BMW kolla på det vid nästa service.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.