AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.479

El inställning av höger sidospegel vid backläge?

Hk
31
HkanSWEDEN
530 IA -01 (svart)
sport- komf- exkl pkt
Hej där!

När backläge (automat E-39 -01) läggs i justerar en elmotor ned höger backspegel så föraren ser höger bakhjul vid trottoarkanten.

Den har slutat att fungera.....alla tips angående felsökning tas emot mycket tacksamt.

Somliga tror att bmw ägande är en livsstil.....dom har inte förstått ett dugg....det är något mycket....MYCKET STÖRRE.

MVH

Håkan
ma
101
mafqa
F10 550i -10
Är det inte så enkelt att du ändrat på switchen som väljer mellan vänster och höger backspegel?
Om du har den i vänstra läget när du lägger i backen åker inte spegeln ned...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

mafqa: Är det inte tvärtom?

___
//Ulf
ma
101
mafqa
F10 550i -10
vill minnas att det var så men jag är inte hundra.. kan dock vara värt att testa för trådskaparen :)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Hur som helst, testa att ändra switchen till det andra läget. Funkar inte detta så lyssna om du hör motorn i backspegeln. Kan vara att det försöker vinkla ner men att spegeln fastnat.

___
//Ulf
Hk
31
HkanSWEDEN
530 IA -01 (svart)
sport- komf- exkl pkt
Hej där!

Tack för tipset.....ska ut och kolla.

MVH

Håkan
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Hej, jag har också problem med trottoar kants automatiken när man lägger i backen. Finns det på alla med elspeglar ?

Jag kommer ihåg att det inte fungerade/fanns på min e46 från 99 med.

Nån som vet ?

Mvh
Sibbe
Länk
Kan bara svara beträffande E34, där skall funktionen finnas om bilen har "elstyrda minnesstolar". Förmodligen bör man ha "minnes elstolar" även på E39 samt E46 för att funktionen skall finnas...

En möjlig felorsak kan vara att givaren som känner av att backen är i är defekt/trilskas...Kan ju t.o.m vara så att BMW använder sig av samma givare som tänder backlysena, så om dina backlysen inte lyser när du lägger i backen(hela glödlampor) så kan det vara en möjlig orsak...

På E34 vinklas spegeln ner endast när "switchen" står i läge för justering av förarens spegel.

Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Saknar elstolar på min bil så det är säkert därför. Surt att behöva justera spegeln varje gång man ska fickparkera.

Tack för svaret Dawwe.

Mvh
Sibbe
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.