|
|
|
|---|---|
|
Tänkte testa i helgen och vill veta ungefär vad jag hamnar!?eller har ni läst någonstans?jag hittar inte iaf. Mvh Johan Mpower | |
|
någon har väll en tid på 328 på 402 meter,kanske inte är den optimala bilen på detta,men jag är nog inte ensam om att tänka köra det/kört det,jag och foffe på forumet ska till uråsa och testa våra 328: or imorgon tänkte vi!Sen kommer det minst en bmw turbo ochså trots att det är volvo gänget som ordnat detta evenemang har jag för mig... Mpower |
|
|
Jag har kört en 330i E46 på ca 14,8/150 så räkna med att en 328i landar på 15-16 s och under 150 i slutfart. Dr Tinnitus |
|
|
14,98 på BMW-träffen i Rörberg 2003. Flåklypa |
|
|
ok,tack för det,ska bli kul, hoppas på lite konbana att köra på med! Mpower |
|
|
Så nu var det kört, 15,65/150 andra 15,19/149 då slängde jag i fyran på slutet av 402 meterna, kanske skulle dragit mer på 3:an? men jag är nöjd och det var kul även rakt fram,Men någon konbana var där tyvärr inte,Den där 142 an vär grymt snabb ,en låg 10 och en bra bit ö 200 Km/H .sen en E30_turbo gick in på 200 i slutfart och tiden kommer jag inte ihåg..men fan vilket mysigt ljud med bmw sexa och turbo/// Mpower |
|
|
>Betan Menar du att ena BMWn kört 15.65 och den andra 15.19? Eller är tiderna för bara en av bilarna? Själv körde jag 15.53@144 med min gamla svarta Celica :) Rippers överladdade BMW körde 12.5 någonting med 200 km/h i slutfart. Vanliga däck duger inte på den där bilen med 2.4 i 60 fot på klistrat. För övrigt en grym dag. |
|
|
JAg körde två repor med olika resultat den snabbaste sist/15,19 och149 slutfart,min 60 fot tid var 2,520 bästa repan.. jo men 200 i slutfart är väll godkänt!? Mpower |
|
|
Det var ju en kanontid Ferox, var det i helgen som gick på Uråsa? ------ BMW CS #04839 Min bil: Länk |
|
|
>Betan Körde ni olättat? Vad körde den andra bilen på? Hehe,, jo, 200 är inte alls dåligt :) >Davve Japp Vi saknade dig på startplattan :) Kapade 0.7s och ökade 7 km/h i slutfart sen sist :) Grymt nöjd,, bara kapade och kapade för varje repa :P Martin var mindre nöjd,, eller sur faktiskt, kom inte under 15s. |
|
|
JAg tog ur reservhjulet och hade optimalt med bensin i tanken....sen körde jag.Den andra bilen?mina två repor var 15,19 och 15,65.Sen körde polarens saab på 14.99 med 260 hk. Mpower |
|
| Aha,, ok,, du skrev att en viss Foffe skulle med dig. Var det med sin egna bil? | |
|
Ferox. Jag får väl köra någon gång igen nästa säsong igen. Det lär inte bli någon diffbroms tills dess men jag ska flytta bak batteriet till höger bak, det hjälper kanske lite? ------ BMW CS #04839 Min bil: Länk |
|
|
Ferox-Han glömde jag...han spelade på något ute ställe på natten och var inne i djup sömn när jag ringde han på lördagsmorgonen, men men han får testa nästa år istället. Mpower |
|
|
>Davve Ja, alla mods hjälper lite. I ditt fall skulle jag försöka med lite mer kopplingsslir de första metrarna utan att ge full gas eller släppa kopplingen helt. Släpper man kopplingen helt är det lätt hänt att man gasar förbi gränsen för vad däcken tål. Med din sluthastighet ska man iaf kunna kapa en halv sekund. Kommer du att köra bana också med din bil? >betan Händer ofta att folk som lovat komma inte kommer :( Fanns en M3a på Uråsa också,, verkade vara rätt snabb. |
|
|
Ferox. Kopplingsslir, ja det kan kanske vara något! Tanken är att det ska bli mycket bankörning. Tyvärr har jag inte haft tid med mer än en superstagekörning och den lilla fjuttiga RS-banan på Uråsa i år. det blir så med små barn och hus... Faktum är att just denna bil har jag tyvärr aldrig luftat på riktig bana. Superstagekörningen var förvisso riktigt rolig. Den var tidigt i våras med Växjö Sportvagnsklubb och det gick riktigt bra. Man körde tre varv åt gången och snabbaste bilen var en Lotus Seven-replika med R-däck och 300hk körde ca 4.15 min. Sedan var det ett gäng med Opel Speedster, kompressor-Miata, Honda S2000, BMW M3 E36 som låg på ca 4.25 min. Själv körde jag på 4.36 min och slog bl.a. en hel hög med Miator och en Porsche 944 Turbo! Men nästa sommar måste det blir rikig banåka också. Bilen åker förresten in i garaget när oktober är slut för diverse roligt modifierande. ------ BMW CS #04839 Min bil: Länk |
|
|
>Davve Jag har också kört Superstage för länge sedan med skitdäck.. Tyfoon Euro, på taskiga 1.49 min. Det var med Nissan 200sx klubben. Nu är jag inte alls nöjd med den tiden. Jag förstår inte riktigt när du skriver tider uppemot 4 min på Superstage? Jag tycker du gör så här. Nu nästa torsdag 22/9 är det Anderstorp långa bana. Banan är drygt 4 km lång. Anmäl dig så kör vi. Det kostar 300kr att köra per bil. Tar du med en kompis så delar ni på 300kr inträde + soppa kanske. Man kör på eftermiddagen från 17-20. Detta blir 3e gången jag kör på denna banan, och detta är en av de sista chanserna i år. Grymt kul. Vi kommer med störst sannolikhet testa med nya däck, däck av värsta sorten. Har kommit i kontakt med en kille som säljer nya Michelin slicks i dimension liknande 205 50 15. De däcken används i Formel Ford, och han lovar att däcken är ett steg upp från vanliga R-däck. Kan ta fram de för 500kr styck. Kanske något för dig? :) Iaf så kör vi med Celican,, skulle vara kul om du kommer också. Länk |
|
|
Det där låter j-kligt ball! Har aldrig kört på Anderstorp, bara Sturup och Knutstorp. Får boka om klipptiden och kolla här hemma först innan jag lovar något. Vi körde tre varv åt gången i Superstage, därav de långa tiderna. ------ BMW CS #04839 Min bil: Länk |
|
|
Aha,, ok. Vad körde du som bäst per varv? Hehe,, vore kul om du kommer. Roligt när man känner folk på banan :) |
|
|
Ferox, du har mail. ------ BMW CS #04839 Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.