|
|
|
|---|---|
| Har nu äntligen köpt mig en Bmw kombi. Tyvärr är fälgarna på högra sidan lite skavda. Någon som vet någon som är bra på att reparera detta i Jönköpingstrakten? | |
|
du får nog ringa runt och kolla. Tror lidhed´s fixar sånt och även nporks däcckservice om jag inte har fel. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Det går att fixa själv ganska lätt med spackel, primer/filler samt sprejfärg i rätt kulör (vilket kan vara det svåraste). Kanske ett perfekt höst/vinterjobb!!? Allt material kan köpas på Mekonomen, Micro eller en OKQ8-station i din närhet ;-). mvh Manor |
|
Conan99 |
Lidheds fixar det men dom lämnar bort fälgarna om det är mycket jobb. Conan99 |
| Tack! Ska ringa både lidheds och norks imorgon. | |
| Fick mail från fälgfixarna i Helsingborg som jag också kollat med då jag hört gott om dem. De skulle ha 1926kr för 2 fälgar som är ganska lite skavda kanske 4cm per fälg. Tycker detta låter dyrt men det kanske det inte är? Någon som lämnat in sina fälgar där? Vad fick ni i så fall betala? | |
|
Goldcom: Vilken typ av lack är det på dina fälgar? Är det t.ex. chrome shadow så blir det lite dyrare. Kan starkt rekommendera Fälgfixarna, även om man bor i Jönköping. Dom skickar och tar emot fälgar dagligen så avståndet är inga problem. www.falgfixarna.se MVH / Jacob |
|
Conan99 |
Jag har lämnat in fyra fälgar där fats detta vr i och för sig för en annan sak. Jag köpte BMW JPMK 18 fälgar och gjorde om bultcirkeln till Volvo, 3000 spänn kostade det För övrigt så hörde jag om nån i Tranås som var billig att lacka om fälgar, tror det var ca:1500 kr för alla fyra. Tyvärr kommer jag inte ihåg firmans namn |
| Inte min bil men samma fälgar. Länk samt Länk | |
|
Om det inte är någon annan skada på fälgarna än skrapmärken (lackskada) så går det hyfsat lätt att fixa fälgen själv. Min skrapskada (mot en trottoarkant) var på halva fälgkanten och skulle kosta 2000:- att fixa. Jag fixade det själv och skadan är i princip helt osynlig. Jag är förvånad själv att det blev så bra som det blev. Gör ett försök, om du inte blir nöjd så kan du ju ändå lämna in fälgen. mvh Manor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.