|
|
|
|---|---|
| Hej! Skulle vara mkt tacksam om någon kunde berätta vilken typ/namn det är på dioderna i stora färddatorn. Ser nämligen inga siffror i min klock-display. | |
| Är det ingen som vet - e det så, e det så? Tycker ni att det är rimligt att inte en enda själ på ett helt forum inte vet något om dessa dioder, e det så? | |
|
OM det är lysdioder som bakrundsbelysning så lär det bli rätt svårt att få fram typbeteckningen. Man får nog titta på dom och köpa motsvarande färg/kapsling/anslutningar osv. Lysdioder har inte som glödlampor en viss drivspänning/effekt (på den nivå vi rör oss här) alla jobbar med 10-20 mA drivström så det är bara att byta. OBS polariteten, måste vändas rätt. Så är det det här med livslängden: Lysdioder går normalt inte sönder, ingen glödtråd osv. Lyser flera 100K timmar, jag tror det är nåt annat fel, eller en vanlig glödlampa. FP |
|
| Tack för ditt svar Rolf. Grejen är den att jag var på BMW och bytte styrenhet till min klima och på hemvägen såg jag att det var svart i rutan för digitalklockan, möjligt att de har ruckat omkring där när de monterat i/ur kliman. Så troligt är väl att det är en lampa som pajat, eller... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.