|
|
|
|---|---|
|
Ett konstigt ljud uppstod häromdagen när jag startade BMWn. Ljudet hörs inte på tomgång, men gasar man så hörs det... och det ökar i styrka med varvtalet. Högre varvtal = högre ljud. Ljudet kan beskrivas som ett mycket ljust vinande pipljud. Trodde direkt att det var kupéfläkten som började låta, men eftersom att det ökar med motorns varvtal så uteslöt jag det. Vad tror ni? Har ni nån aning så snälla skriv... hatar sånna små ljud, även om man kanske kan lura sina polare att det är en kompressor :D | |
Emil-Rokkar |
nån rem. kanske soppa pumpen så lät det när min var kass iallafall. |
| Mens sitter soppapumpen så långt fram i bilen? Är det inte nån slags slavpump i tanken som brukar ge upp först? Tilläggas bör att bilen bara rullat 13.000 välservade mil. | |
|
Kan det vara generatorvin? Någon jordkabel eller jordkretsbrytare som inte fungerar och genererar detta ljud. Om det kommer från högtalarna vill säga. /J BMW - För att det känns rätt! |
|
| Hmmm... jag upptäkte ljudet efter att en ny stereo monterats. Ska ut o lyssna o se om det kanske kan vara högtalarna. Tack för hjälpen grabbar! | |
| Hej tror att du måste ha ett sånt..Länk | |
|
Har fått samma fel i min bil efter stereoinstallation! Skumt som fasen eftersom ljudet inte kommer igenom högtalarna som störningar väl brukar göra? Har du också störningar när du stängt av stereon? |
|
|
Libell: Generatorstörningar. Har ni dragit nya kablar också eller bara tryckt i en ny stereo? Om högtalar-/lågnivå-kablar ligger i närheten av några andra kablar blir det lätt såna ljud... prova o flytta lite på kablarna så kommer det säkert ordna sig. Lycka till! /Magnus |
|
|
BRL satte in stereo och högtalare till mig. Med två års garanti... så de lär väl vara tvunga att fixa det om jag inte får bukt med problemet? Det är helt klart generatorstörningar... för ljudet kommer ur höger diskant har jag nu upptäckt. vad ska jag göra? Vilka sladdar, och var finner jag dessa, är det jag ska flytta lite på? Myyycket tacksam för ytterligare svar :) MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.