AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.931

Vilka Audi matchar vilka BMW??

Sida 5 av 7
dunstan
Audi matchar ej BMW!

Körde en trimmade Audi A3 1.8T något år. Rolig lite bil. Men man blir trött på turbo lagget i längden.

I mina ögon tar man till turbo när man ej klarar att få ut effekt till ett rimligt pris och med bränsle ekonomi. Bara att titta på våra Svenska märken! BMW är lysande på att få ut effekt ur sina motorer!!! Har man kört en BMW 6a är man fast. Finns ingen motsvarighet vad gäller personbilar!

Lexus har försökt kopiera BMWs vinnande koncept. Och ja de har lyckats få kvalitet och säljer bilar... Men... Motorerna är ej i klass med BMW. Och Lexus är väldig osexiga bilar! (i mina ögon) Däremot är de extremt bra på kundvård. Har aldrig blivit så bra bemött hos en bilförsäljare någon gång!!! BMW i Solna skulle ta en kundvårds kurs hos Lexus! Nej fler än en kurs!!!

Jag har verkligen provkört och letat andra bilar i många år nu. Men ej hittat något som matchar en BMW. Finns alltid någon baksida där konkurrenterna faller kort...

Mercedes + Stil, komfort -ingen känsla, vill man ha drag får man betala många $$$. standard modellerna trötta. Måste upp till 5l v8 för att det skall var kul
Jaguar= + Snygga, stil, komfort - ej lika sportiga som BMW, dålig kvalitet,Ford!!
Saab= + ?, - Hemsk design, Opel!!! mm
Volvo= + bra kombi, -törstiga motorer, dålig kvalitet, tråkiga!!! Ingen vägkänsla!!
Audi= +kvalitet, - den nya designen, lite för mycket VW, dyr extra utrustning!!! (dyrare än BMW!)
Honda= + bra motorer, billiga. - svagt återförsäljarnät i Sverige, lite tråkig design
Toyota= kvalitet, pris. -Extremt tråkig design, ingen känsla
Lexus = + kvalitet, suveränt ÅF nät, Service!!! - Tråkig design, Toyota!
Resten av VW koncernen orkar jag inte ens kommentera! Hua mig!

Som sagt svårt att hitta något som känns lika bra som en BMW. Min personliga åsikt!
T_J
Visst kör dom flesta här BMW? Inte behövs det nån tråd för att visa att ni/vi föredrar BMW före andra bilmärken.
Jag tycker detta är en barnslig tråd, nån slags gemensam egotripp.

Kom igen nu, lyft detta forum till nått annant än en sandlåda!

Darryl
jag hade en m3 96 som var kompressormatad plus chippad ca 600 hk det var inte en audi i hela sthlm som hängde med att den hade kompressor visste inte dom men vadå dom fuskar ju med turbotrycket så det var inte mer än rätt, jag racade mot nya rs4 han bara försvann i backspegeln så detså
T_J
Jaja, det låter ju fint "Darryl"....

lol
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
grattis...

H U M A N R A G E
Länk
-RW-
En Audi A8, Matchar många bilar inte bara BMW. En vacker bil.
W
187
W
BMW 316 -89
Känner mig tvungen att lägga in en kommentar i denna tråd..

Om jag berör ämnet prestanda som det pratas så mycket om bland alla biltillverkare, dvs vem som kan göra det mest brutala åken. Nästa alla biltillverkare tar då hjälp av Turbo samt kompressor på deras redan överdimitionerade motorer, jag tänker då mest på den nya Audi RS 6 Länk. BMW lyckas en då trots avsaknaden av turbo etc hålla jämna steg i denna ligan "undantag är då Alpina". Undrar vad som skulle hända om M5:an skulle bli turbo eller kompressomatad???
Släng er i väggen Audi...

Det här är vad som händer om en BMW blir turbomatad: Länk
Jag vet det är en Alpina men visst är den rå...:)

Mvh Martin
T_J
W, det är bra att du visar hur 0-koll du har på motorer och olika tillvägagångsätt för att uppnå hög effekt.

zzzz
hellonasty
Skaffade mig i somras en BMW 328i Coupé men efter att ha kollat runt lite börjar jag ångra mig och fundera på om jag inte skulle satsat på en Audi istället.
A4 - stilren, 4 dörrars (praktiskt), turbo (vasst å lättrimmat) och fyrhjulsdrift istället för bumsens sliriga bakhjulsskjut.
Kan nån muntra upp mig lite?

Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
BMW vinner i alla lägen jämfört med Audi.. och det är för att BMW:n är jäkligt mycke snyggare än Audi.. Audi är som Saab.. noll personlig kaross, oavsett modell.. medans BMW, särskillt E36:an e så otroligt erotiskt snygg!!
T_J
E36 snygg?

......

-RW-
som jag sagt en Audi A8 matchar vilka BMW som helst (Nästan). Mäktig och snygg.
EMS
Ojoj... vad ni gnäller på turbo...!!!

Och vad är det för fel med det?!?! Precis som att man sa att insprutningsbilar är skit, ej riktig vara, jamfört med förgasare, säg i början på 80 talet!?!?

Turbo är een mycket smart grej, kan slå om vad att fler och fler bilmärke kommer införa det ( om inget annat radikalt uppfinns istället ), och varför inte?!?!

Att BMW VÄGRAR ta till turbo ( nu -BMW har också använt turbo förr, inte så bra i och för sig ) har idag bara med image att göra.

Och vad omoget att snacka s***t om t.ex. Audi, SAAB och andra... Bläää, säger jag!

Föresten, blev nästan frånåkt av en gammal ( i minna ögon ful ) Audi tvålkopp , en 80 talare!!!! Att det antagligen var en 100 turbo eller 200 , spelar väll ingen roll. Den bilen bygdes för 20 år sedan. Till vanliga mäniskor, att åka och handla med! Klart det inte är sama sak att köra en sådan bil ijamförelse med en M3a , t.ex.

Nya RS8an...?!?!? En lyx bil med över 500hk!!! Eller lila kombibilen, RS4an med v8 och turbo?!?

En urquattro , 20-25 år gammal bil nästan, drar ifrån M3or och M5or.... Det ska vi beundra , tycker jag! Och dessa bilar trimmas inte så hårt som många tror, det handlar i första hand bara att förändra lite elektroniken i bilens box, ge den lite mera luft, lättare att andas ut. Vad måstejag göra på min bil för att öka kraften lika mycket som på en turbo bil.

Och det roliga med Audi är att, bilen håller för många flera hästar än man plockar ur de, inte som SAAB som rasar samman om man tar ut 50 hk mera.

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
> Nya RS8an...?!?!? En lyx bil med över 500hk!!! Eller lila kombibilen, RS4an med v8 och turbo?!?

Kom in i matchen!
RS8 finns inte och RS4 har en V6.
W
187
W
BMW 316 -89
T_J om nu du är så klips på hur motorer fungerar och hur man få ut effekt ur dom så var så vänlig och dela med dig istället för att lägga in spydiga inläggg.

Jag gillar Audi men jag tycker att biltillverkarna tar till lätta sätt att få upp effekten då med hjälp av turbo. Det betyder dock inte att jag ogillar turbomotorer men jag gillar ren och rå effekt mera.

Mvh Martin
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
W,

Bry dig inte om T_J, han gillar att provocera.
mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
Johann

Nya RS4 har V8 och turbo med ca. 400 hk... Förra modellen hade V6. Kör hellre M3 ändå. Är jag ute efter maxad turboeffekt så köper jag väl nån Vasaru (Subaru) eller Mitsuhatsu eller nåt...

Micke
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
mikren,

Tänker du inte på S4 nu?
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
RS6'an trodde jag... V8 biturbo och 450(?) hästar

*Best Man Wins*
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Stämmer bättre eftersom den har både V8 och Turbo
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.