AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.934

Vilka Audi matchar vilka BMW??

Sida 2 av 7
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Jag raceade med en A4 1.8T chippad, filter och avgas med min 525:a chip, filter och avgas. Ganska jämt race men min BMW gick något bättre. Speciellt i lite uppförsbacke. Bottendraget var bättre alltså..

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Mr-speed_

De nyare S-audisarna är snabbare är troligen snabbare och givetvis RS-varianterna också. Sen är nog rätt många av övriga bilar med Turbo mer eller mindre trimmade så de kan vara luriga de också.
de e som fan de där me Turbo ska man kanske byta eller va f-n ska man göra tycker ändå att min har ett rätt så bra drag. Har även hört att Audi bilar visar upp till 15% fel på hastigheten men de har ja ingen egen erfarenhet av. Ska man övergå till de sönderplågade "turboshitet" eller ska man stanna kvar hos dom rejäla motorerna =) MvH Mr-speed

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Vill man toktrimma så är det nog lättare men inte nödvändigtvis billigt att få ur mkt effekt med Turbo.

Själv tycker jag det är trevlig med sugmotorer men skulle inte ha ngt emot en nyare Porsche Turbo eller GT2 för det. :)

An
156
Anders Alj
530iA Touring -02
635csi -88
323i Touring -96
Zebbe-mannen...
När du växt ifrån din moppe så kanske du inser att det är skillnad på en dräpare från munchen och en förklädd VW/skoda/seat från Ingolstadt.
Möjligt att en S8 kan köra ifrån en E34 M5 (med lite tur) men en E39 M5 gör strössel av en S8. För att inte tala om en E46 M3. Fortfarande den näst snabbaste (efter 911 GT3) standardbilen runt spoilernytt's superstage. Om någon skulle ställa upp med en seriöst modifierad E46 M3 så är jag rätt övertygad att rekordet för mod. bilar också skulle ryka.
Audi i mina ögon endast en misslyckad kompromiss mellan BMW's sportighet och Mercedes prestige.
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Instämmer med Anders!No Turbo Shit Just real power!!!!
Turbo är lite fusk.Den verkliga utmaningen är ju att som BMW bygga en snabb sugmotor!M5/M3 och Alpinor drar dom flesta Audi.......så det så!

Mvh Ricke
Heh, ibland undrar man om vissa BMW ägare är lite väl insöade på Bmw, Bmw och Bmw :-)

(Ta nu inte detta så allvarligt, detta är skrivet i en vänlig ton)

Men, tittar man på många trådar så märker man en tydlig tendens, många kan inte ens titta åt andra bilmärken! De är till fullo övertygade att deras 320/520-whatever kan dra ifrån vilken jappsare som helst :)

Bmw är ju en bra bil, inga tvivel. Men många andra gör bra bilar också, inte bara tyskar.
Audi tycker jag gör många fina modeller... RS4 skulle man ju inte skämmas för att glida i, RS6 är nog inte så tokig heller :o)

//Just my two cents

/Marcus
Bmwcs# 4680
Jag håller med Darklight!

Verkar som ofta det yngre sortimentet prisar och lovordar sina BMW högre än allt annat. Oftast har dem bara haft BMW och då kan man ju knappast säga att andra märken inte kan bygga. För det kan dem.
st
54
stt
740iL -99
Det värmer att det finns människor som inte är helt insnöade på ETT bilmärke, oavsett vilket det än är.

Jag har så svårt att förstå varför bara BMW eller bara AUDI eller bara Mercedes eller bara vilket märke det än är är BÄST och allt annat är SKIT.

Den dagen man tycker att "det JAG har är det bästa som finns och allt annat är SKIT", då är man ute och cyklar rejält.

Signaturen;

"Lycklig Audi, Porsche & BMW-ägare, men en Lambo skulle sitta fint..."
stt:
Jag håller fullständigt med. Fanatism är aldrig bra.

Det är inte utan att man blir lite avundsjuk på din bilpark....

mvh
Berg

"Jag tror att det finns en marknad i världen för kanske fem datorer."
IBM:s styrelseordförande Thomas Watson 1943.

st
54
stt
740iL -99
berg35:

Avundsjuka är inte helt ovanligt här i livet, dock är tvätt och underhåll av 5 bilar inget att vara avundsjuk på ;-)
stt:
Nej det klart att tvätta bilar är inget roligt. Men det måste ju vara mycket roligare att tvätta en ny och fräsch bil (jag räknar dina bilar till den kategorin) än en gammal saab 900s -91. Det kommer ju bara fram mer rost varje gång vattenslangen kommer fram......trist...

mvh
Berg

E23
Den verkliga utmaningen är ju att som BMW och alpina att bygga en turbo bil som håller !!!

E23
E23:
Nu tror jag allt att du får förklara dig lite.

mvh
Berg

qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Ha, behövs ingen förklaring på det, eller hur E23?! ;) ;) ;) Den som söker skall finna....

<- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
Vilka är det då som bygger turbobilar som inte håller?

mvh
Berg

Ricke,

Som du kanske vet så har Alpina byggt flertalet modeller med turbo, är det fusk??
An
156
Anders Alj
530iA Touring -02
635csi -88
323i Touring -96
Vadå snöat in på ett märke? Bara för att jag inte anser att audi är är så sportiga (det är bra bilar även om de inte tilltalar mig särskillt mycket) så behöver väl inte det betyda att jag bara brinner för ett märke... Andra höjdare är:

Alfa romeo
Jaguar
Honda
Lexus (men lite motvilligt)
Renault
Citroen (xm)
porsche
cadillac
etc etc etc...

Inte bara prestandabilar. Det är inte det viktigaste. Det viktigaste är att bilarna har någon form av själ och personlighet. Säg vad ni vill men jag tycker inte att någon bil i VAG familjen har det.
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Yngre BMWförare har väl bara sin bil för att ragga upp små fjortisar vid den lokala pizzerian/korvmojjen =)

Funktion före styling!
st
54
stt
740iL -99
Anders Alj:

Just det! Du har förstått det här! Det handlar inte om ett visst märke som är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ bra och ALLA andra SÅÅÅÅÅÅÅÅ ruttna!

Det är skönt att se att även du inte rostat fast i ETT märke utan kan tycka att ANDRA märken (INTE bara BMW, Audi, Mercedes eller vad det nu är) är bra, sportiga, häftiga, eller vad du nu tycker.

Vad jag sa var just det, SLUTA ROSTA FAST I ETT (1) MÄRKE!

Jag sa INTE, Audi är BÄST eller BMW suger, eller hur?

Signaturen;

"Seat SUGER!"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.