|
|
|
|---|---|
bmw,m3 |
Hej! Är de airbag i min m-5 -92 eller kom de -93? Har ingen org,ratt i bilen min + ser ingen lampa till airbag. Mvh |
|
Airbag har funnits att köpa till sedan bilarna började tillverkas. Fr.o.m. 1993 är det standard, men kunde väljas bort. Du kan kolla om du har oranga sensorer i motorrummet. Kollade i utrustningslistan för din bil. Den hade inte airbag från fabrik. Titta gärna in på www.e34m5.se //Schnitzer |
|
|
Hmm....ja har airbag både i ratten o på passagerarsidan men inga orangea-sensorer i motorutrymmet....Däremmot nån "airbag-box" under baksätet.... |
|
|
Dawwe: Skumt! Får hoppas att den fungerar om det händer något. //Schnitzer |
|
|
Dawwe: Sitter det inte 2 st oranga klumpar på varje sida om motorrumet? Borde de göra. |
|
bmw,m3 |
Har kollat på min bmw m-92 men tror inte jag har airbag iden hittar inget som tyder på de. Men han som gjorde M-test på bilen idag skrev upp på protokollet att airbagen var ur funktion/bytt ratten. Mvh |
|
bmw,m3: Från fabrik så satt det i alla fall ingen airbdag. Sedan om någon har monterat dit det efteråt är ju en annan sak. Eftersom den inte hade det från fabrik så behöver du ju inte sträva efter att skaffa en, om du verkligen inte vill ha en. //Schnitzer |
|
bmw,m3 |
Ok då vet jag de, Tack för svaret. Mvh |
|
Schnitzer: Ja de e "skumt"...kan kanske bero på att jag har dubbla airbags i min bil, du har ju bara en...I vart fall tänker jag inte testa om airbagarna funkar:-),airbag lampan släcks o tänds som den skall så det finns ingen anledning att betvivla att nåt skulle va "galet", tror jag... |
|
|
Hehe, nej det vill man inte prova. Det spelar ingen som helst roll om du har en eller dubbla airbags. Du ska ha båda sensorerna i motorutrymmet. Hade dubbla airbags i min f.d. 750 E32 och där fanns det två sensorer. Är precis likadant på M5 E34. //Schnitzer |
|
|
Nja, tidiga E34 92-93 har dessa oranga sensorer medan senare E34 95-96A inte har det ( jag såg iaf aldrig några..) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.