|
|
|
|---|---|
| hej jag tog ur fram stolar på e39 för att damsuga bilen ordentlig men sen när jag skruvade tilbaka de då borjade airbag lampa att ljusa vad kan det vara för fell och finns det nån altenativ att släcka själv.tack för svar | |
|
Kontakten under stolen, mycket vanligt fel, har själv haft. Men även avkännaren i passagerarstolen är känslig. BMW CS #5206 |
|
|
Om jag förstod det rätt när jag hade problem med min 523:a, så tänds lampan om "kretsen" bryts. BMW kan nollställa detta, men vill ofta fixa till problemet också. I ditt fall är det självklart varför kretsen bröts. Testa och släck lampan via BMW, om den tänds igen har du förmodligen skadat någon kabel när du demonterade stolarna. |
|
marw |
Är det mycket jobb att plocka ut framstolorna ur en e39 eller är det 4 skruvar under golvet och ett par kablar bara?? Mvh, M |
| Det är bara det som du behöver låssa och en liten vajer | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Dennis: Drar man isär en kontakt i airbagsystemet och sätter på radioläget på tändningsnycklen så har man en tänd airbaglampa som ett "sms i mobilen". Eller om man inte har fått ihop allt och har något glapp nån sekund så tänds också lampan så fort tändningsnyckel vrids till radioläget. Om du mejlar mig släcker jag den gratis åt dig om du inte redan har gjort det. ///MVH Hasso Länk |
marw |
Vad är vajern till och var sitter denna? Mvh, M |
| marv vajern är till belte och den sitter under stolen | |
|
Hej hasso jag har inte släckt lampan en bmw ville ha 600kr men men om du kan hjälpa mig att släcka lampan då blir jag tacksam om du mailar till mig. mvh dennis |
|
|
Hej Hasso, kan du vänligen även maila mig hur jag kan släcka denna airbaglampa? |
|
|
Går det att släcka med Carsoft? Min har också börjat lysa för ett tag sen men har inte haft tid att koppla in mitt diagnos än och kolla om de går att släcka. Har dock för mig att jag fick felmeddelande på bältessträckaren för ett tag sen, antar att det kan ha med saken att göra? |
|
|
hej. många av mina polare har fått airbaglampan att lysa när de har dammsugat bilen och vad jag har fått för info om detta är att om man sätter ett knä på sitt delen på stolen så knäcker man en matta som sitter innuti stolen och då börjar den lysa.kan även hända med handtryck fick jag höra. Nikki |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ja självklart funkar det att släcka med Carsoft och även läsa av felkoden. Nyvall.:Länk ///MVH Hasso Länk |
|
tack för tipset hasso,bra att veta om jag hamnar ut för detta nångång själv. Nikki |
|
|
Har precis gjort rent under vänster hjulhus och drog tyvärr isär alla 3 kontakterna. Den ena var tydligen till givaren för airbagen för nu lyser den röda kontroll lampan så fint i instrumentet. Måste man till BMW för att släcka den ? |
|
| Funkar fint med Carsoft om du har tillgång till de. | |
|
Vad kostar programm varan och var kan man köpa den ? |
|
|
Tror den går på 10000:- inkl kabel :-) Köp kabeln på nåt billigt ställe för runt tusenlappen och ladda hem programmet. |
|
|
Har kollat , rätt pris är ca 2350 kr för kabel o programm. |
|
| För Carsoft 6.5? | |
|
Nej det är BMW Carsoft 6.1.4 felkodsläsare , vem vet skillnaden ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.