AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.867

Ojämn, ryckig gång. Vad fel?

Sida 2 av 2
pi
3
pixi
bmw 320i 97 års
***ETANOL***

hejsan, en ledssen bmw ägare här, tyvärr
har samma problem, rycker till ibland, spelar ingen roll om motorn är varm el kall, efter rycket går bilen ojämt o liksom hackar sig fram, den är seg på gasen*
men problemet brukar upphöra efter att man stänger av bilen, men efter ett tag igen rycker den igen o det går ojämt, saken hör till att jag var så dum nog att testa 17 liter ETANOL i en fulltank* efter det börja bilen rycka,

SNÄLLA AKUT HJÄLP TILL EN OKUNIG BMW ÄGARE*tacksam för ALL hjälp*

ledssen bwm ägare
su
197
supernallen
745i -02
750iA -92
Jaha ja... så hitta man en sprucken slang såkklart bilen går ojämt o beter sig. Antar att den ska få för sig o dö under färd igen men typiskt nog så har det inte hänt nån mer gång. Får för mig att de olika felen med tomgång och att den dör inte kan ha med varann o göra, eller?

/mvh j
Visa användare
17
rolle74
320i CABRIOLET -91
ja har problem med pluddrande tomgång som låter som om den är en gammal fiskebåt ... har bytt luftmassemätare ... lambdasond ... motorrenoverat .... nu kör ja utan lambdasonden inkopplad o då går bilen lugnare på tomgång ... men den mår ju inte bra av de ...

ja blir tokig ... nån sa om nåt relä ... vilket av dom är de ? ja vet var den sitter men ja vet inte vilket relä av de som är bränslereläet ... pliiiiise ... ngn som kan ge en mer korrekt beskrivning av den ?

/Rolle

Jag ger upp snart ... :S
Lyft på Ventilkåpan och kolla kamaxeln. Kan vara nersliten kam, eller trasig lyftare....:(

BigBear®
Visa användare
17
rolle74
320i CABRIOLET -91
jag har haft samma problem ... ställde mina 0.20 istället för 0.25 ... går som en ny bil nu :)

## efter 18000 pix spinner min bil igen som ny :D ##
Visa användare
17
rolle74
320i CABRIOLET -91
jag har haft samma problem ... ställde mina 0.20 istället för 0.25 ... går som en ny bil nu :)

## efter 18000 pix spinner min bil igen som ny :D ##
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.