AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.187

En väldigt fin BMW 3.0 CSI -74

ke
342
kentsamuel
M3 E30
M3 E46
M535 E28
528i E28
318i E21
2800 CS E9
320d F31
530dM F10
Går i funderingar på att sälja min 3.0 csi och önskar en ungefärlig värdering.

Det är nog en av de finare csi:er som jag sett. Svensksåld -74 som aldrig är renoverad eller gjort stora rostlagningar på. Den är endast omlackad och motorrenoverad (mycket påkostad renovering), har gått ca 2000 mil sedan dess. Totalt 17000 mil. Bilen är rostfri, regelbundet underredsbehandlad och underhållen.
Jag ställde ut den på Elmiamässan i år och vann förstapris i klassen.
16" BBS kryssekerfälgar i magnesium.
Övrigt (intressant för vissa) är att första ägaren var fd F1-föraren Reine Wisell.

Enda som går att anmärka på bilen är att det är hål upptaget i dörrsidorna för högtalare och att en elhiss slutade fungera för några veckor sedan.
Inredningen är original orörd och inte som ny, men i väldigt fint skick. I övrigt är allt i bra skicka och funkar bra.

Bild på underverket Länk

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok,min högst personliga värdering>>>Ska du sälja den till svenskar så tror jag det blir svårt med mer än 100' ,men därikring tycker jag den borde hamna även i detta land :)
Med lite tur så hittar en "utlänning" bilen och kan säkert ge mera än så.

Svåra bilar att värdera på en "riktigt" sätt...Men en fin 3.0 Csi skulle iaf jag aldrig sälja under 100'...Aldrig.
Finns alltid en marknad för fina exemplar av en klassiker som denna.

Sedan så verkar ju din vara en extremt fin vagn...
Dessutom tycker jag det bara är positivt att du(eller någon f.d. ägare) kostat på snyggare fälgar än originalets,passar super på just äldre BMW's.

Lycka till!

Mvh Janne.

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Nåt av det snyggaste BMW byggt! Nån gång ska jag ha en sån. (hoppas jag)

Har du funderat nåt själv på vad du vill få ut?
ke
342
kentsamuel
M3 E30
M3 E46
M535 E28
528i E28
318i E21
2800 CS E9
320d F31
530dM F10
Tackar för svaren hittills.

Jag själv tänker väl mig ett pris runt 120-130 egentligen. Annars behåller jag den nog, den står ju inte och kostar pengar direkt.
Kommer inte sälja den utomlands, då får de slanta upp orimligt mycket pengar isåfall.

Björn, din vagn är ju också en verklig drömbil. Vi kanske skulle byta? ;)

Tar gärna emot fleras åsikter och synpunkter.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.