|
|
|
|---|---|
Daniel_M |
är det standard med startspärr på BMW(E36), har köpt en 318 som har varit stulen och kablarna till tändlåset är klippta. Är det nån startspärr som måste deaktiveras när jag skarvat alla kablar? E30=Äkta Kärlek |
|
Hej! Jag tror inte det är standard på en -88. Jag hade en 318is -93 och den var det ingen startspärr standard på. Carl |
|
Daniel_M |
jag kanske var lite otydlig det gäller inte en -88, det gäller en 318 (e36) -94 E30=Äkta Kärlek |
|
Det kom som standard där någonstans... Min -95 hade startspärr... Carl |
|
|
Om själva metallen på nyckeln är gulaktig så skall det var imobilizer. Nyckel skall heller inte ha nån lampa i sig. Utan är den lite större svarta med tre gummerade knappar. Har för mig det blev standard 94 faktiskt. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Jag har ju en -93a med startspärr från fabrik, vet ej om det är/var standard eller tillbehör iofs. En "pennliknande" historia som man ska hålla mot en blinkande metallplupp så den slocknar som sitter ovenför växelspaken. Inte sett det i någon annan bmw faktiskt, nån som vet mer om detta? mvh // Micke |
|
|
Är det verkligen från fabrik? Har sett sådana som är eftermonterade i olika bilar men inte original som ser ut så...men det kan ju finnas fast jag inte sett det så klart.. Om det är från fabrik så är det i så fall nån som valt det..borde ha funnits som tillval -93 En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
Daniel_M |
Nån som har tips på hur man deaktiverar den eller är det bara rätt nyckel som gör det? E30=Äkta Kärlek |
Daniel_M |
Om utrustningsspecen finns kvar vart hittar jag den. nån har sagt under passagerar sättet fram, nån annan under baksätet, Tänkte att om den är utrustad från fabrik så borde de stå där. E30=Äkta Kärlek |
|
Ja från fabrik är det, är jag hundra på. Finns även klistermärken på rutorna där det står "BMW Alarm" i. Finns ju kontakter i alla dörrar, motorhuv och baklucka men jag vet inte riktigt vad det är för larm för man kan ju låsa upp med bara nyckeln och det börjar ju inte tjuta eller nått ... har ju satt in en carguardlarm med .. för säkerhets skull ;) .. mvh // Micke |
|
| LAW > Jag har en sådan startspärr från cargard.. | |
|
Ja då måste Cargard vara gammalt isf för den har suttit i bilen sen den var ny. Jag har ju installerat ett cargard-larm i bilen och cargard-killen som installerade det sa ju inget om att det var nån av deras produkter iaf och han var rätt kunnig om sina prylar. Mvh // Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.