|
|
|
|---|---|
|
Byte luftfilter i helgen och provade då en tur utan burken på plats , fick ett härligt insugljud vid högre varv ! Detta ljud borde även finnas kvar om man monterar ett open air filter ?! Någon med moddad luftburk som kan svara ? MVH TONY | |
|
Märkte du även någon prestandaskillnad? Jag provade i våras en Z3 2.8 -99 med K&N-insatsfilter (de kallas väl så?) och tyckte den gick som en påse nötter, insugsljudet var kanske aningens bättre men den kändes slö som tusan. /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
|
Ljud gör mkt ... så ska jag vara ärlig så vet jag inte , körde bara en kort runda. Men som med allt vad det heter open-air så blir det säkert sämre på alla punkter utom ljudet ! MVH TONY |
|
|
Många tvistar hurvida det ger någon prestanda. Sämre blir det inte enligt de mätningar jag har sett från Green Cotton om man skärmar av filtret från värmen som motorn avger. Ljudet? Har inte hört på någon Z4:a, men måste säga att mitt insugsljud är mycket mer påtagligt än orginal, vid 5000 varv och en bit upp hör man en jätteskillnad. Kan varmt rekommendera Green Cottons dubbelt koniska filter förresten, men alla andra seriösa tillverkare är inte dåliga heller. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.