|
|
|
|---|---|
|
Vad ska jag betala för denna? Samt vad ska man vara extra noga med att kolla? Den ser ok ut på bild i alla fall. Blåmetallic 27000 mil s och v-däck BBS 16 tum sk och bes till 2003 ac larm med startspärr elfönster elspeglar stora färddatorn M-ratt och växelspak nyservad på BMW välvårdad ABS CD högtalarsystem två bas, två mellan, två disk, två satelit M-optik, manuell växellåda, nytt batteri, låsbart takräcke, heltäckningsmattor + gummimattor Ingen rost, trasigt, ja förarsätet är slitet annars fungerar allt. "En Beemer är alltid en Beemer" | |
|
En 535 med de milen köper både i tyskland och i sverige för 15-20 tusen max. Så är det faktiskt idag. Kolla på mobile så ser du prisbilden. Bara för att den är svensksåld är ingen garanti för att den skulle vara bättre, eller mindre hårt körd, många svenska BMW misshandlas rätt så bra, om man ser på alla fullgas inlägg, race tävlingar på industritomter och accelerationssiffror som figurerar i detta forumet så skulle jag aldrig köpa en svensksåld BMW från detta forumet. Ta reda på den förre ägaren, vilken ålder har han,hur har han kört och vårdat bilen? Vilka delar är bytta osv. 27 tusen mil är ändå 27 tusen mil. Att ta hem en från tyskland är lättare än du tror. Och du har****så mycket mer att välja på. Satsa på en med mindre mil. full fart spar tid |
|
|
jag tycker att du har bra argument, speciellt då jag sitter i köparens sits, men är inte 15-20´för lite... ligger dom verkligen så lågt? "En Beemer är alltid en Beemer" |
|
|
Du har den bästa sitsen man kan ha. Du kan vraka och välja. Om tjugo verkar lite så tänk på att det är många mil,och priserna rasat i sverige. Är du spekulant så undersök bilen noga och lägg undan en slant för reparationer. Som sagt du kan hur enkelt som helst hämta hem en fin manuell 530-93 med lilla åttan för 40-45 tusen från tyskland. 535 reas till ännu lägre pris i tyskland.Man ska inte vara så rädd för importbilar, importerar du själv så vet du vad du köper, att köpa en importbil i sverige av en "importfirma" det är då man kan bli lurad. Tyskarna är ärliga med sina bilar. Jag har tagit hem flera bilar och aldrig haft problem, vare sig i tyskland eller senare. Jag kan ev hjälpa dig med importen om du vill. full fart spar tid |
|
|
Varför är 530 populärare än 535 nere i tyskland? Är den bättre eller? Hur skulle du ställa dig till skillnaden mellan att importera en 525 24v eller en 530. Hur ligger priserna för dessa, vad får man för 40-50´ av 525 jmf med 530. 530 skrev du kostar 40-45. Tror du att man kan få en 525 24v 94-95 för de pengarna? Hur är det med utrustningsskillnader mellan de två? "En Beemer är alltid en Beemer" |
|
|
535 är äldre helt enkelt. 530 har en modernare motor i form av en v8, den kom 93, den sista 535 kom 92. Många 535 har gått mycket och det såldes många 530 v8. Det är fråga om tycke och smak också. 525 24v är ett bra val. Det finns otroligt många sådana i tyskland, även hos aukt BMW handlare till verkligt låga priser. Du kan välja mellan massor av olika utrustade. Det verkar som att de mest välutrustade har även gått mest mil, antagligen som firmabil då. 525 24 V är en bra bil men du får mer för pengarna om du satsar på en v8.Personligen skulle jag välja v8, har haft både 530 och 540. Bensinförbrukningen är inget speciellt hög, det går på ett ut, beror mest på hur du själv behandlar gasen. En 530 vill säga, 540 drar märkbart mycket mer.Men en fin välutrustad 525 24v 94 går säkert att få för runt 40-45.Kolla på WWW.BMW.DE, där kan du söka på alla bilar som finns hos tysklands 270 auktoriserade BMW handlare, rätt imponerande lager som finns. Förra året i tyskland nyregistrades nästan 200 000 nya bilar,blir rätt stor beg marknad det. full fart spar tid |
|
|
Skulle gissa att 535:an är värd ca 35000kr i sverige om den är fin. Kollade på en del 535 i höstas, kan bara konstatera att de flesta var skrot. 525 -94 hos BMW kostar betydligt mycket mer än 40000kr bara att surfa in och kolla, billigaste med AC kostar 7618€ innan prut. Lycka till med bil köpet. /Kalle |
|
| Att det skulle säljas 200 000 bilar per år i Tyskland, det vore väl skitlite. Det är väl ungefär vad som säljs i Sverige. 2 miljoner kanske. | |
|
Hej, Man kan inte jämföra priserna i Tyskland med priserna i Sverige så enkelt som ni gör. Priserna är billigare i Tyskland än i Sverige så är det bara. Köper du en bil i Sverige får du betala mer, man kan inte kräva att få en bil här lika billigt som i Tyskland. Vill man det får man åka ner och hämta en själv, priserna i Sverige ligger där de ligger. En 535 -91:a med M-optik, bra utrustad med ac, ellucka, dator, fin stereo osv med 27000 mil på mätaren är värd mycket mer än 15-20'. Nyservad på BMW och besiktigad osv, jag skulle säga att den är värd ca 40-45' beroende på fälgarna, de gör ju utseendet. De finns de som kan meka lite själva och inte är speciellt rädda för 27000 mil. Jag har haft en hel del BMW senaste året så jag vet priserna. Fast en långmilare är ju alltid svår att värdera. Men får du den för under 40' har du gjort en mkt bra affär, förutsatt att bilen är i gott skick så klart. Det går att hitta en liknande för runt 30-35' men då är det en 88-89. Fast min personliga åsikt är att jag skulle välja en annan bil som inte har gott så långt för jag tillhör dem som inte mekar så mycket själv... Jag gillar doxk 535 och det är inte speciellt svårt att hitta en som gått mindre. (Här på BMWPower är priserna i och för sig skyhöga) Jag såg en 535 -92 trimmad med 300hk, fullutrustad och en stereo värd 15', hartgefälgar osv för ca 50' har jag för mig, jag vet dock inte hur långt den hade gått. Vill du ha råd så får du gärna maila mig. //Daniel |
|
323E21terror |
Tyvärr så ställer långmilare till det beroende på att det är så svårt att värdera dem. Svårighetrna beror dels på att man kanske inte vet hur och var den körts och på en långmilare är det extra viktigt att veta om den har servats osv, samt att går man efter prislistor på årsmodeller så baserar de sig på normallångt körda bilar/år och då hamnar en långmilare utanför vilket är synd eftersom det ibland kan vara ett bättre köp en bilar som gått hårt och bara cirkulerat i byn och därför gått mindre per år än genomsnittsbilen. Skulle 535an gått ca 16-17000mil vilket motsvarar 1500mil/år= normala körsträckan för genomsnittsbilen så skulle den betinga ca50000kr, men tror att det blir svårt att få ut mycket mer än 40000kr. Jag kan säga att allt under 40000kr är ett bra pris och ett acceptabelt pris är ca 45000kr om nu bilen är klart fin i överig och bara har det skönhetsfelet att förarstolen skulle vara lite sliten. farten är min drog |
|
Till Mattias1: Du skriver: "En 535 med de milen köper både i tyskland och i sverige för 15-20 tusen max. Så är det faktiskt idag." Om någon har en 535-e34 till salu för 15-20 lök, så kontakta mig omgående, jag köper upp alla omgående ...skitsnack att en bra utrustad rostfri men långmilad 535 ligger i den prisklassen...Överbevisa mig med minst ett par exempel både från sverige och från tyskland! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.