|
|
|
|---|---|
|
Har funderat på en 323 coupe länge och nu hittat en en. Tänkte bara höra hur mycket jag borde betala för den. Har blivit i princip grundlurad på en bil förrut så därför känns det som etiskt att jag ska fixa det den här gången. Som sagt det är en 323 coupe -96. Importerad 97. Med denna info i annons: 9 ägare Besiktigad Skattad 15500 Mil Cosmos svart Manuell M3 front M3 speglar M3 chassi M3 lister M3 17" gt fälgar (Helt nya däck) M3 knopp Sido kjolar Ögonlock Dimljus Sport avgassystem (låter som en m3a) 6* vitablinkers Sportstolar i halvskinn Armstöd i skinn Stora färddatorn Stora Digitala kliman Ac Anntispinn ABS Servo Airbag (dubbla) Mp3cd (Mycket fin) Baslåda Slutsteg 6*9or bak El- Uppvärmda stolar El- Speglar El-hissar El-taklucka C- lås (Fjärrlås) Larm Sänkt (helt nya fjädrar) Rök/djur fri Import 1997 (11 månader i tyskland) Full servad både i tysklad och sverige Alla papper finns Fel som säljaren sa innan jag tittat på bilen: lacksläpp högerbak pga att däcket skrapat i pga dåliga fjädrar som nu är bytta?!? Inga vinterdäck, men fula 15" fälgar kan medskickas. Jag ska kolla på bilen på fredag. Vad bör jag kolla? Några typiska fel på denna modell/årsmodell? Vad kan man säga är maxpris? | |
|
Hej, Bilen verkar vara mycket välutrustad. Trist med lacksläppen där bak men det går att fixa så det kan vara en anledning att pruta lite extra på just denna bil. Om man gillar ögonlock och de andra modifieringarna som gjorts tycker jag att ett slutpris på 55-60kkr känns normalt. Men då under förutsättning att Klima funkar och inte några andra större reparationer behövs. När det gäller E36 är det mest slitna bakvagnsbussningar (klock i bakvagn vid körning över farthinder), glapp i spindelleder (mjuk i framvagnen). Kolla rost på bakluckans nederkant, på bakskärmarna kring hjulhusen samt i dörrkanterna. Finns mycket mer skrivet om E36:an på 3-serie forumet, använd sökfuntionen och du har mycket att läsa... mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
|
Hur gick det? Berätta gärna! 323:ans motor är en riktig pärla, om bilen är i bra skick lär du bli nöjd! |
|
|
Antar att den har m-paket originalmonterat?? I o med att du har sportstolar/halvskinn och mycket m-prylar, dock är m-bakstötfångare inte noterat ovan, men det kanske bara missades skrivas eller? Ovanligt annars med m-listerna och allt, om inte bilen nu hade m-paket orig.-monterat. Får du den under 60' har du antagligen gjort en fin affär om det inte finns några kostsamma fel på kärran, tänk på att laga ac:n kostar pengar, nya däck är inte heller gratis. Du springer ganska lätt upp i 10papp i reparationer om du har otur.... Lycka till. |
|
|
Hur som helst så finns det till 99% något du måste fixa inom snar framtid när man köper beg bil i den prisklassen. Ta min bil som exempel, köpte den för snart 2 månader sen. Allt har verkligen varit frid oh fröjd men jag börjar märka att bakvagsbussningarna börjar bli lite dåliga, ingen stor utgift men ändå. Men i regel är m52 maskinerna väldigt driftsäkra och bra om service o d sköts tidigare men slitagedelar måste man byta allt eftersom, det kommer man ju aldrig undan. Jag kan referera till mitt bilköp som landade på precis 60 inklusive dit & hemresa (130 mil t/r) men då var jag beredd att slanta upp lite extra för det som jag ansåg viktigt. Så om bilen känns rätt för dig och tillfredställer dina krav och du får den för en rimlig summa tycker jag du ska slå till istället för att hårdpruta och kanske bli miste om bilen. |
|
| Det enda som oroar en lite om din eventuella bil är de 9 tidigare ägarna (mkt) och kanske slutsteg, baslåda och sånt, alltså det är ju bra men man får bilden av att några ungdomar sitter och kör i bilen med hur hög musik och gasar på friskt, visst det lär absolut inte behöva vara så men man kan inte undvika bilden man får. | |
| det blev affär...prutade ner den rätt bra pga en del rostbubblor vid skärmarna. Men det har jag även hört kommer komma så småningom på de flesta och är även återkommande? Men har en polare som håller på med sånt så det kostar "förhoppnigsvis inte så mycket. Motor & växellåda verkade funka perfekt. Ac och allt annat elektriskt funkar än så länge i alla fall. Det är verkligen en härlig bil att köra. | |
| Vad fick du ge för den ?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.