|
|
|
|---|---|
|
Var ute och körde igår. Rätt som det va så bara släppte kopplingen. Tog ingenting. Vad kostar ett kopplingsbyte på bmw. Någon som vet. Mvh Daniel No Turbo shit - Just real power | |
|
"släppte kopplingen" ????? Hur känns pedalen? Lealös = Troligtvis slavcylinder. Inte helt ovanligt fenomen på en BMW. Lättfixat problem trots allt. |
|
|
Ja bytte min koppling på bmw för ett tag sen, det gick på 6000kr :) ///Schumi |
|
| Hoppas att Du inte kör en 5 serie...för då kan svänghjulet gå sönder när kopplingen är så sliten.. | |
| ahhhhh.... "släppte kopplingen" jag fattar lite långsamt, den slirar. ajajaj inte lika kul. Nja det kan nog kosta en slant att byta kopplingen. Ring runt, märkesverkstaden är ju inte känd för att vara billig och inte alltid bäst. Lycka till.. | |
|
Samma sak hände mej på 528'an. Började helt plötsligt att slira p.g.a. att tryckplattan gett upp. Hände vid 13.000 mil. Rätt ovanligt enl. verksta'n Freude am fahren |
|
| Kopplingssats på Autoexeperten till min var bra pris på, var en Sachs-koppling. Montering på icke autoriserad BMW-verkstad samt inköp av koppling ca 5500:- | |
|
vad sitter det för koppling på 535i-97 orginal. VIlket märke nån som vet? Mvh Daniel No Turbo shit - Just real power |
|
|
vad sitter det för koppling på 535i-97 orginal. VIlket märke nån som vet? Mvh Daniel No Turbo shit - Just real power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.