|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är sugen på nåt TomTom liknande. Söker en superenkel pryl som e snabb, prisvärd och gärna klarar sjökort. Någon som har tips på vilken pryl jag behöver ;) CF | |
|
Har precis köpt en MIO 269 med intern HD på 5 (?) GB med hela västeuropa - varav huvuddelen på gatunummernivå - installerad. Pris från 5.200 - 5.995 kr inkl. moms på bl a OnOff, SIBA, Sovida (ELFA) m fl. Har bara hunnit med ett par mycket enkla tester, men allt fungerar till 99 %, röstinstruktionerna kan i något enstaka fall vara i senaste laget, typ i höjd med korsningen. Kartinstruktionerna förefaller helt OK. Ska ner till Tyskland på söndag morgon för en del resande i vindistrikten, ska bli mycket intressant att se hur det funkar. Kontrollera bara så att det inte är en s k Spot Buy, det är inte helt givet att den inkluderar den kostnadsfria uppdatering som kommer i början av oktober. Lycka till! |
|
| Den har väl 2,5 Gb hårddisk med 0,5 GB över för annat... | |
|
Kartmaterialet på Mion lär inte vara speciellt bra, fick senast igår samtal från besviken köpare av mio som förklarade att stockholm var näst inteill katastrofalt dåligt. Han var sugen på en TomTom. Har inte testat MIO så mycket så jag vågar svära på detta men det lät väl inte otroligt. En billig produkt med ett kompakt format men i jämförelse med TomTom så vet jag vilken jag skulle satsa på. Kör du rätt telefon kanske TomTm mobile 5 kan vara nåt för dig? En otroligt smidig lösning som funkar mkt bra. Skärmen är såklart akilleshälen men det finns ju en del trevliga nallar med rätt stora skärmar. Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
|
Ett kompletterande inlägg, TomTom Mobile 5 klarar mig veterligen INTE sjökort vilket MIO bör göra med rätt applikation då den är baserad på en pocket PC. Vill du även kunna använda dig av sjökort så har Navman lösningar för både land och sjö. Ett alternativ är att köpa en pocket pc och köra tomtom på land sedan switcha över till önskvärt sjökortskompatibelt navigeringsprogram när du sätter dig i båten. Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
|
Jag kör tomtom 5 på en ipaq 2110/bluetooth gps, med Ozzy Osbourne som röst .. helt lysnade.. "in the roundabout ... second exit onto the the fuckin' freeway" med en nerdrågad ozzyröst! Man vrider sig av skratt .. nästan trafikfarligt! /Sören |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.