|
|
|
|---|---|
|
Ja så har man äntligen handlat sin första BMW då:) Blev en 525 -92... är mkt nöjd med köpet och bilen! Mkt pigg och rolig bil för en billig peng kan det bli bättre? Har väl kört ca 20 mil nu och bara njutit! Går så tyst och mjukt trots sin ålder ,skönaste bilen jag kört:) MVH Viktor | |
|
Grattis till ett bra köp! Jag vet hur du känner dig... ...Köpte en 525 -94 idag. Ett ganska risigt exemplar utvändigt (rost mm) med m-paket, m-peglar och 17" fälgar. 23800 mil, Går kanon i motor och låda (peppar peppar). Pröjsade endast 16000 kr. Ska bara ha den som vinterbil/andrabil så därför brydde jag mig inte om lite skavanker på ytan. Alla el-funktioner fungerar, även ac:n. Jag e jättenöjd än så länge ;) |
|
|
LexCom; Bra att du är jättenöjd, förstår det, är 525:an PetrolMica? Låter som en av Individualbilarna som byggdes i en liten serie årsskiftet 93-94, se tråd från det Tyska E34forumet... Länk En unik bil som är värd att bevaras, det är bara denna serie och US M5-93, M5 20Jahre, M540i, 540iM-Sport som har M-Speglar som standard från fabrik, bara en sådan detalj;) Mvh Stephan |
|
|
Apropå ditt userid: 3:an är nära 2:an på tangentbordet? :-) Annars grattis till en suverän bil, E34 är riktigt solida! |
|
| Jag vet inte vad Petrolmica är för färg men min bil är mörkblå :) Kan kolla i regbeviset sen vad färgen har för benämning. | |
| Min bil är också mörkblå:) den har gått hela 40300 mil MEN den går som en klocka ingen rost lr sånt alltid servad och den har fungerande AC!! | |
| Grattis till köpet.Är själv 525 ägare och har ägt den ett och ett halvt år nu och det är en väldigt trevlig bil att köra.Var en jävla skillnad att köra mot min gamla 518is jag ägde | |
|
Jag tror e34:an är en av de bästa bilarna BMW byggt, jag hade min i sju år och 15000 mil, och den bara gick och gick. BMW CS #5206 |
|
|
Samma här,har ägt 2st e34:or som jag verkligen har tyckt om! Det är välbyggda kvalitetsbilar helt klart.. Med rätt service så rullar dessa vagnar många sköna mil är min erfarenhet Grattis till 525 köpet och lycka till...(glöm inte kamremmen) Just real M-power |
|
|
simon_76>>>Kamremmen kan han glömma :)..Iaf på den 92:a han har nu ;) Mvh Janne. |
|
|
Å sorry..var helt inne på 88-90! Just real M-power |
|
| Pilligt å byta kedjan lr? Bör man byta nåt mer ner man ändå är igång? | |
|
Kedjor brukar höras när dom är slut eller på väg att ge upp,så om du tycker motorn låter "för mycket" tycker jag du ska låta någon kunnig lyssna på den... Men kedja är inte som med kamrem att man byter vid ett visst miltal. En del påstår sig ha livstids garanti,som givetvis inte skulle gälla om kedjan brast på en bil som är 13år gammal och med 40k på mätaren:) Jag frågade på BMW en gång om kedjan när,om den skulle bytas men dom pratade om 30k mil och min bil hade bara rullat 9k då.. Just real M-power |
|
| BMW 750is kedjor ska ju bytas var 45 tusende mil :-) Så kedjor brukar hålla ett tag :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.