|
|
|
|---|---|
|
Efter många burnout och rappa starter så har nått gått sönder !! Låter där bak från bakaxel/barkre hjulupphägnignen. Följade Vid dragläge klonk (som hela slutväxel flyttar sig). Och vid varje växling.. Är det bussningar eller kanske hela slutväxeln som behöver bytas .. Bilen är en bmw 325:a 92:a Mvh/ Daniel | |
parolof |
omöjligt att säga, i värsta fall har bakaxelns infästningar i golvet spruckigt |
|
Flayer: Det körsättet som du beskriver är inte bra alls, oavsett vilken bil du kör kommer saker och ting gå sönder. Ändra körstilen, lämna in bilen på en kontroll så får du en prisbild och information om vad som är trasigt. |
|
svintoleffe |
Jag tycker det låter som om bussningarna har blivit trötta, men det kan även vaar så, att du har kört loss bakvganen Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Ja.. körsättet ursäktar jag inte.. men infästningen till bakaxel vad e det svetsad eller ? Jag misstänker ocå bussningarna .. ev hardyskivan.. eller en kombination av allt ! Mvh/ Daniel |
|
|
Hur vanligt är det att bakaxel infästningarna skiter sig? Samt vad gör man åt det? Vad kostar det te.x om man lämnar in? |
|
svintoleffe |
Jag vet ej hur vanlit dte är, men jag har löäst att par har gjort det, du kan ha sönder infästningarna i karrosen. Men oftast så är dte bussningarnma som blir trötta. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Ja bilen tycker inte om när man gör stillastående.. Men jag kommer att plocka upp bilen på billyft hos farsan i helgen.. och kolla lite.. jag återkommer med resultat.. Funderar på byta alla bussningar inkl hardyskivan .. lika bra. Mvh/ Daniel |
|
| Köp Volvo 240 och börna sönder. Inte en E36a | |
| Nej dom är en sån raritet ;) | |
|
Volvo.. nä jag burnar med stil. Dessutom gillar jag att showa.. helst när man fyller halva kvarteret med grårök. Men det kostar att ligga på topp. Men skämtosido.. Alla bussningar ska bytas inkl stötdämpar lagringen samt hardy skiva karadan lager imorgon . återkommer med resultet. Mvh/ Daniel |
|
| Lär ju inte vara det om det låter såpass mycket...jag tror bakaxeln har skitit sig... | |
|
Bilen ska in på verksatd på tisdag.. ser ut som att en busning har skitit sig eller att ena fästet i karossen har lossnat. Mvh/ Daniel |
|
| dåså..då klarade du dej lindrigt | |
|
kostade ca 2800 kr att byta yttrelänkarmsbussningarna samt 2 st bussningar till axel på bmw aut verkstad inkl bussningar helt ok. Mvh/ Daniel |
|
| okej. kostar typ 800 att göra det själv ;) | |
|
sant ! Mvh/ Daniel |
|
| Men då är inte tiden för bytet av grejjerna inräknad och tid det är fanimej pengar i allra högsta grad. | |
|
Visade sig att inga bussningar var kassa utan "bara" infästiningen i karossen hade slöppt höger fram .. och att det börja bli sprickor väntar bak pga ab den ojämna belastingen.. lösning = plocka ner hela bakvagen , bromsar , allt för att svetsa nya fästen med grövreplåt. Fick ta bilen till en ananna verkstad. Mvh/ Daniel |
|
parolof |
det var det jag var rädd för, hoppas det inte blir allt för dyrt |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.