AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
688

Bakaxelras på gång ?

St
184
Stefan735I
525 IAT -03
118i -13
Hmm, skumt, tråkigt problem, så här är det
- ex om jag gasar så det släpper på asfalt så "durrar" det till i bakaxeln, skakar, lever om samt att den verkar inte diffa som den ska, frågan är kan det bara vara så enkelt att det är stödlagret som är slut eller är det slutväxeln, bakaxeln som håller på att gå ?
Har kollst oljan samt om den läcker från någon packbox men inte det.
Är det bara att kolla efter en ny eller kan man renovera det till ett vettigt pris ?
Har då inte tummen i lillfingret när det gäller att skruva så bara man vet på ett ungefär vad det kan handla om så kan man ju åtgärda det själv.
Tacksam för lite allmänna tips på vad det kan vara, alla tips kollar jag upp om det kan vara det.

///Stefan

// snart är den i toppskick eftersom jag snart bytt nästan allt på den// (får man hoppas på)

Stefan/
"Snart är min bil i toppskick så mycket jag har fått skruva i den"
an
643
anlima
735iA -87
Det är lös asfalt som skakar,något annat kan det knappast vara , eller hur?

/Mats
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Kontrollera drivaxel'n mht skador/glapp i någon knut..

Bakaxeln's gummiupphängning kanske är slut?

Jaja...Finns ju en del att kolla.

Tror INTE på att bakaxeln håller på att ge sig,stabila grejor om man bara har olja i :)

Mvh Janne.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Menade >kardanaxeln< när jag skrev "drivaxel'n", isf borde jag skrivit -drivaxlarnas båda knutar,dubbelledade som dem är :)
Kollas iofs också när du nu är "där nere o rotar"..

Mvh Janne.
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Byte av stödlager kan du titta på här: Länk

//Magnus

St
184
Stefan735I
525 IAT -03
118i -13
Stödlagret är bra på den kollade det när jag bytte koppling och bytte hardyskivan för 1 och en halv mån sedan, men nu har jag precis tagit ner växellådan igen pga att kopplingen slutade att fungera och hör och häpna den hade exploderat , delat sig i 3 delar truckplattan hmm man kan bli sur för mindre så nu blir det en reklamation av den, ska lägga in ett par bilder senare så folk kan se och skratta åt skit tillverkade saker,
Ska kolla upp bakdelen på bilen när jag monterat kopplingen i morgon.
Tackar för tipsen.

Stefan/
"Snart är min bil i toppskick så mycket jag har fått skruva i den"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.