|
|
|
|---|---|
|
Racade lite hem från stan mot pappas kompis nyss, han har en 545iT, riktigt vacker! När jag kommer hem och ställer bilen på gården så glider han upp och ber mig hoppa in för en provtur... jävlar vilken bil! Den gick som ett skott och man satt som slickad i stolarna... ojoj! :) Och vilket motorljud... helt sjukt! Det måste vara den ultimata bilen, extra coolt att den har SMG II lådan också! Efter att vi kört en sväng säger han nåt i stil med "nu blir du den yngsta som kört min bil" och så bytte vi sida. Man satt verkligen bra bakom ratten och den kändes verkligen som ljusår ifrån andra bilar, fullspäckad med coola saker och grymt läcker inredning! Testade gasa lite också, jäklar vilket drag! ;) Kommer sova gott inatt! ;) | |
|
545i går grymmt bra!! Skönt motorljud, bra drag och faktiskt hyffsat förbrukning - om man kör lite snällt ;-) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Min morbror har en 545, snacka om att den går tyst för det första..vinterdäck eller breda original sommarsulor spelar ingen roll bara ett mycket mycket mycket lågt vindsus. Man kan oberörd prata mobiltelefon i mycket höga farter, vilket han gillar (och inte kunde i sina tidigare Volvo, Saab bilar). Väghållningen är enormt fin, det kanske bästa med den är just motorn. Spelar ingen roll om man sitter 5 i bilen eller är själv, den segar aldrig utan svarar blixtsnabbt på gaspådrag med ett jämnt kraftflöde utan några större toppar,(vilket jag upplevde i BMWs 840, 740 med 4l 8an) och det känns aldrig ansträngt som så många nya bilar gör trots rejäla motorer. 4.4liters 8an på 333hk gör underverk. Man kan förklara fenomenet som en jättehand som bara skjuter på bilen. Enligt färddatorn kan man någorlunda lätt hålla 0.8l/landsväg. Jag vet att min morbror snittar 1.1l med den och det är mycket mycket bra då körsträckan numera mestadels sker inom Stockholm, knappt att jag klarar med 323an och definitivt inte med 535an. |
|
|
Gillar den bilen skarpt, min gamla "545" (om man nu vill kalla den de) rör sej hyffsat den med! Har dock inte riktigt samma komfort :)) /Daniel |
|
|
Dando<<< "Gamla 545:a"? Finns det gamla 545:or? |
|
|
Nej absolut inte, en del kallar sina gamla E28:or de när de sitter en 745:motor i(bla jag, får väl byta)... /Daniel |
|
|
Hej, Har haft min 540IA touring som ju gar som ett skott (under 7 sek med automat) och det drar ju raett bra. Dock sa har denna 8-tan ju effekt toppar som ju aer haeftotigt men kanske inte alltid oenskvaert. Koer nu diesel (daer man klart saknar motorljudet som man har i 8-taN, men har redan bestaellt testkoerning med nya 550i som kommer inom kort. 4,8liter, 367hk samt 490 nm. Det laer ju ga som FAN!!!! De som inte koper en bil med en 8;a fattar inte vad det handlar om! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.