|
|
|
|---|---|
bratten |
Hallo igen! Är det krångligt att plocka ner? Lister som skall lossas,Antal bultar osv och hur lång tid kan det ta? Vägrar att lämna in! Någon som har erfarenhet? |
|
Tjenna bratten! Snackar vi om en e34:a eller.... Om så är fallet så är det lätt att lossa stötfångaren. 1. Plocka listerna som sitter till höger pch vänster om nummerplåten. Bara att bryta ut den lite i den kant som är närmast nummerplåten. Dra sedan dom utåt och framåt. 2. Lossa de fyra skruvarna som siter dolda där under 3. Dra hela stötfångarpaketet framåt. Nu är det loss och kan läggas ner på marken. Hur mycket skall du plocka lös då? Skall du separera plasten från plåten så att säga? Isf, fortsätt läs. 4. Lossa dimljusfästern, två skruvar tror jag. Lyft undan dimljusen. 5. Lossa slangarna till strålkastarspolningen, sitter med slangklämma. 6. Skruva loss spolarmunstyckerna, sitter med en plastmutter på undersidan. VIKTIGT - håll rätt på den "vinklade" brickan. 7. Nu borde stötfångaren vara helt fristående om du inte har någon typ av temperaturgivare som oxå sitter där framme. 8. Känn på insidan av stötfångaren efter de plastsprintar som håller ihop hela paketet, knacka föriktigt ut dom med en hammare å något typ av drivdon. Så! Det borde fixa det.... Hoppas det hjälper lite... Ha det! //Eson -------------------------------------------------------------------- Olyckor sker (nästan) alltid mellan punkt A & B Uppehåll dig därför så kort tid som möjligt på denna sträcka -------------------------------------------------------------------- |
|
|
Med tanke på att han har en 523 så vill han nog ha beskrovningen till en E39:a! Mvh S4power |
|
|
Hej igen! Wopps! Man kanske skulle läsa innan man skriver.... :) Jaja, det kanske hjälper lite iaf, om inte annat så fick ju jag tangentbordsträning.... ;) Ha det! //Eson -------------------------------------------------------------------- Olyckor sker (nästan) alltid mellan punkt A & B Uppehåll dig därför så kort tid som möjligt på denna sträcka -------------------------------------------------------------------- |
|
|
Bratten: Ett komplett byte till M5 front är lika med två A4 sidor med artikelnummer från BMW. Så det är alldeles beroende på om du kan behålla någon del från din gamla stötfångare. Sen en högst personlig reflektering över detta: jag skulle (om jag inte lämnade in bilen) gå till en auktoriserad BMW handlare och be om hjälp med vilka delar jag behöver, du kommer ju ändå köpa delarna utav dem så det är inga problem med att få hjälp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.