AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
639

Vilken färddator har jag?

tja
har fått flera mail där folk frågat "vilken färddator har jag?" och jag brukar svara som nån skrivit tidigare här på forumet men då kommer bara nästa fråga "hur ser alla ut då?" så kanske vi skulle reda ut detta med hjälp av bilder på dom olika till 3-serien, alltså har någon bild bild på föjande så lägg ut.

minsta = knappar för klocka mm..

mellan =yttertemp,check control, klocka mm.. fler knappar.

Stora = många knappar för bränsleförbrukning, medhastighet osv...
vi snackar e36 nu glömde ja skriva =)
och så kan vi ju passa på att samla ella svar i ett inlägg om hur de är möjligt att byta från dom olika färddatorerna

tex om de är bara att byta från

lilla till stora
lilla till mellan
mellan till stora... ja ni fattar =)
ma
597
magican
E36 328 Coupe
Detta ämne behandlas G R U N D L I G T på Länk

Där finns det t.o.m FAQ's , många som berättar HUR man kopplar in, vad som passar etc.

För övrigt ett enormt E36 forum..

Citerar:

"Our users have posted a total of 294011 articles
We have 6910 registered users"

Är ju bara E36 så.. finns en del att läsa där kan ja säga ;)
skitbra! då slipper ja svara mer, ja hänvisar bara till den länken, tack!
TobbeBMW
Det enda man behöver göra (vilket alla bilägare oavsett märke bör göra) är att läsa i bilen instruktionsbok, där finns ett helt kapitel om frågor rörande "färddatorn" Hur den ser ut, funktioner etc etc...
Tjenare!

Försökte hitta mitt problem på det engelska forumet som läken ovan ledde till men där drunknade man ju snabbt i forumet. Var ju som att leta efter en nål i en höstack, ungefär som här ;)
Hursomhelst så passar jag bara på att fråga här hur svårt det är att fixa en knapp som blivit "stum" och ej funkar längre. Kan ju tillägga att jag har den "stora" datorn. Har fått loss den genom att trycka loss den genom hålet som finns i det undre facket men den kommer ju bara ut ca 5 cm sen sitter den ju som berget. Vad behöver man lossa på mer? Tacksam för svar..

Mvh // Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.