AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
523

Är det någon som vet något om en 525i -93 med reg nr AGZ 761

Jo
174
Jockejocke
528i -86
518i -83
320ia Touring
Har just ringt och kollat lite och allt ska funka. Lite rost på dörr och som vanligt vid tanklocket.
Den har gått ca 29000mil.

Är det något speciellt att se upp med vad gäller vanosmotorn?
Priset, ok eller?

Länk
m-paket var det ju inte på den vad jag kan se på bilden

Bilen:
Länk
Trevligt med både A/C och bensinvärmare, om allt fungerar och ingen värre rost än det du fått reda på så är priset helt okej, dock saknas M-Paket, den har inget av det som ingick, med det kanske inte var det som avsågs med texten M-packet?!

Mvh Stephan
Jo
174
Jockejocke
528i -86
518i -83
320ia Touring
Jag frågade vad som menades med M Packet? Och vi kom fram till att det inte är någon M utrustning.
Kan tilläggas att bilen har haft 3 ägare och nuvarande har ägt den i 5 år
Jo
174
Jockejocke
528i -86
518i -83
320ia Touring
Sen så tycker jag bara att det är bra att den inte har nått M paket, det ska bara sitta på en "äkta" M bil.

Men hur är det med vanos? Svagheter eller nått annat?
Jockejocke; Det var en ovanlig inställning, har aldrig hört den förut, för mig är M-Paket värt sin vikt i guld, lägger på minst 10tkr även i denna prisklass, dom pengarna spara du;)

Om Vanos sök, jag kan dock inte påminna mig några problem på 525i 24 med vanos, men som sagt sök.

Mvh Stephan
Jo
174
Jockejocke
528i -86
518i -83
320ia Touring
Hade förvisso M paket på min första 535:a och visst är det snyggt men....
en M5:a är en M5:a.
För nu snackar vi väl om "plasten" runt om?
Var det en E34, din 535:a? Jupp det var det jag menade, se min Svarta, är man någorlunda kunnig ser man skillnaden, framstötfångaren är till exempel en annan jämfört med M5, och M-Paketare är alltid nerlackade i samma färg som karossen, men visst det är inte få som tagit fel på min, hjulbytet hjälper inte till direkt;)

Har du samma inställning till E46/E39/E60 med M-Paket?

Mvh Stephan
Jo
174
Jockejocke
528i -86
518i -83
320ia Touring
Jo det var en E34. Macaublåmetallic nerlackad i samma färg och ruskigt snygg:)
Vad gäller nyare modeller än E34 så har jag inte direkt intresserat mig så mycket.
Funderade senast i dag på att skaffa en E3 istället för ytterligare en E34, så man kan väl säga att jag föredrar gamla bilar.
Blir nog också inköp av en E28 528ia till frugan, hon vill ha automat.
Denna Länk om den finns kvar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.