|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag vet att detta är en BMW-forum, men kan inte hålla mig från att ställa en Audi-fråga eftersom jag alltid får bra svar här inne! Vad är Audi S2 för slags bil? Har hört mycket positivt angående den modellen. Inte för att jag tänker byta min BMW, men det skulle vara intressant att höra prestanda, prisklass och om ni har egna erfarenheter så ni kunnat jämföra med er BMW? Micke | |
|
Modellen kom 91,220hk hade den då,blev 230 något eller några år senare. Det påstods då att den skulle klara 0-100 på 6,1 sek!!! Tillåt mig tvivla,visserligen 4wd men så mycket snabbare än min 535:a var den inte.. Mvh Janne. |
|
|
jag har kört en! det är en snabb och trevlig bil! bra vrid och härlig växellåda! fördelen är ju att de är hur billiga som helst att trimma (turbo). den jag körde hade ett chip och en dumpventil som skulle ge den 295 hk. Rakt fram till 100 hade M3 3.0 inte en susning... |
|
|
Fin bil, bra kvallis, med Audis Dahlbäckhaussade tubobestyckade raka 5. Mycket snack om denna bil och dess trimkapacitet i ex. Spoilernytt, i verkliga livet är det dock som med alla andra bilar. Ska man ha ut 400 hk räcker det inte med ett chip och lite luftfilter... <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
| S2an är nog ganska grym, om jag inte har fel så är det ett samarbete mellan Audi och Porsche. Bla har den Porsche bromsar. | |
|
Oj, det låter som en ganska trevlig bil med andra ord, med mycket klös i dessutom. Får ta och testa den när jag kommer över ett ex. Tack för alla info! |
|
|
CFH! Du menar nog RS2:an som var ett samarbete mellan dessa tillverkare=315HK. Mvh Janne. |
|
|
Just det, RS2:an var det, tack Janne! Sen tror jag att S2 och RS2 var baserade på audi-80 vilken var föregångaren till A4. Det fanns även en kärra som hette S4 på den tiden och den var baserad på Audi-100 vilken ersattes av A6. Det finns mao lite förvirring bland Audi beteckningar också! |
|
|
En del S2:or går som spjut och en del inte. Skall visst vara mycket problem med laddtrycket på dessa som kan variera beroende på vädret. Jag körde i princip jämt med en S2:a med min 325:a 0-130km/h , han låg en billängd före, men den tog han i starten pga 4wd. Men visst går dom bra. Härligt ljud också. Mvh Patrik 325i -92 |
|
| Det verkar visst som att alla här på forunet har våta drömmar om audi?? | |
|
Audidrömmar? Neeej!!! Acceleration kan man ju ha i en trimmad Volvo Amazon utan att jag suktar efter en dylik ändå ;) Mvh Janne. |
|
| En kompis till mig har löst problemet på ett utmärkt sätt tycker jag, Han har en s2:a på vintern och tro mig dom är tokroliga på vintervägar när dom drar loss på alla fyra.Sen har han en M3 på sommaren och på asfaltsvägarna är BMW´n helt klart roligast. | |
|
jag har haft en S2 -91a.... sunkig väghållning sunkig växellåda sunkig kvalite.... allra sunkigast va styrning... NOLL känsla men rätt snabb va den... kanske lämplig som vinterbil. /Jonas |
|
|
Jag har en S2:a! Förgående inlägg om sunkig kvalité kan jag inte hålla med om, min har gått 20200 mil och känns nästan som ny. På de ca 2000 mil jag kört med min så har jag haft service/reparationskostnader på 2,50 kr/milen. Dock så har bilen en viss förkärlek till bensin... Rör hyfsat på sig med ett chip, men allra roligast är den på vintern! |
|
stimpenbmw |
Måste säga att jag skulle faktiskt vilja ha en s2a... De verkar vara bra och roliga bilar. Men men bmw kommer ju i första hand och har man ej råd med två bilar så... besök #bmwpower på dalnet! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.