|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska väl äntligen byta bort den 4-ekrade airbag ratten från "bettan" mot en sportigare 3-ekrad M-ratt. Nu funderar jag på om det är svårt? Hur ska jag göra speciellt då jag inte vill att airbagen slår ut medan jag mekar! Mycket tacksam för svar /Andreas/ Support Your Local Big Red Machine! -or else- Hells.A. NOMADS FINLAND | |
|
Tips och tricks på: Länk |
|
|
Då så! Tackar så mycket. Då jag lägger dit en ratt utan airbag kommer väl airbag lampan att lysa? Hur ska jag göra med den? Skruva ur den eller? Support Your Local Big Red Machine! -or else- Hells.A. NOMADS FINLAND |
|
TED |
Tjena. Det finns motstånd att köpa till airbag lampan, men jag kommer dessvärre inte ihåg hur många ohm de var på. Köpte mitt första som jag fick värdena på hos "Vanadis gummi-Cardesign" beläget på Ynglingagatan i Sthlm. Tar du ut lampan så lyser den ändå... sitter vanligtvis även en svag diod i krets kortet! Lycka till! /Mvh S8TED |
|
Har butiken någon hemsida? Support Your Local Big Red Machine! -or else- Hells.A. NOMADS FINLAND |
|
|
Hitta ren. Men tack! Support Your Local Big Red Machine! -or else- Hells.A. NOMADS FINLAND |
|
|
Kollade med vanadis-gummi och de visste inte... Hade inga sådana produkter mera heller. HJÄLP!!! Support Your Local Big Red Machine! -or else- Hells.A. NOMADS FINLAND |
|
| Bayerischemotor är det väldigt stor skillnad på draget i din 850 R och M5:an(om skillnad,hur mycke)???? Det skulle va roligt o veta | |
|
Jo visst är det det. Men volvon drar rätt bra då den har turbo. Men den är med automatväxel, mycket komfortabelt, men lite osportsligt. Men volvon är ju bruksbil och M5 glidaren. Volvon drar mycket bra 0-150 men efter det blir den ju lite slö... Däremot drar M5'an hela vägen till 250 utan att man tycker den blir långsam på vägen. Har endast kört lite på 200 hittills med volvon had dock toppat M5'an. Men körde "tysken o svensken" mot varandra t.ex på bana skulle svensken inte ha en chans p.g.a. framhjulsdriften. Dessutom har jag lite modofierad fjädring på BMW... Men visst får Volvons hjulupphängning fullt godkänt. Ska absolut kolla bilarna head-to-head bara det blir lite varmare väder ute. Har du övriga frågor så fråga på! Support Your Local Big Red Machine! -or else- Hells.A. NOMADS FINLAND |
|
|
Jag har en till fråga angående m5 och 850R, jag har nämligen tänkt att köra en 850R eller M5/3 typ (96-99:a) när jag fyller 18 (snart), så då undrar jag så klart vilken ska man satta på??? Bäst kvalite,körglädje m.m Vilken är mest prisvärd? p.s Jag har lagt märke till att du skriver finland längst ner-är du från finland??-om så vilken del (om man får fråga), för jag är nämligen från finland. |
|
| ska bara korrigera en sak, inte köra utan köpa.. | |
TED |
bayerischemotor: Ska ska se om jag kan hitta mitt motstånd och mäta upp det! /Mvh S8TED |
|
TED: Tack, jag skulle uppsaktta det:) roobe: Jag skulle köpa M5'an. Om du söker en "sportbil" i fårakläder... Om du söker en mycket skön och prisvärd bil som går lite bättre en "svensson bilen" ska du välja 850r. Jag skulle älska volvon om den hade bakhjulsdrift. Men framhjulsdriften gör den till vilken bil som helst, visst går den bra rakt fram, men kurvtagning med gas existerar inte med 850r. Effekten finns men inte greppet. Dessutom har M5 ett övertag i effek, väghållning, och körglädje. Med M5'an får du även det BÄSTA BMW kunde prestera -91 (i mitt fall) Med volvon får du inte riktigt samma. M5'an är en "superbil" a' la början av 90-talet. Med volvon får du vissa fördelar, som billigare reservdelar och service, men jag tycker att M5'an är värd sitt pris! Den är en underbar körmaskin. Jag byter den ALDRIG. Jag skulle gilla en ny M5, men ekonomin accepterar inte det nu. Volvon som jag har är P.G.A. en lång historia av volvo. 850 2.5 20v, S70TDI, V40T4, nya S70TDI, S80T6, och slutligen köpte jag en 850R, för jag har haft alla dessa Volvo modeller men den jag gillat bäst var 850 och däeför gick jag steget ut och köpte en 850R. Men BMW M5 E34 är oslagbar. Speciellt 3,6l motorn med koppling och styrning är oslagbar. Känns som en gammal "racer" Om du har vidare frågor så: Fråga på! Jo jag är från FINLAND. Staden heter Ekenäs och är längs sydkusten av Finland. Support Your Local Big Red Machine! -or else- Hells.A. NOMADS FINLAND |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.