|
|
|
|---|---|
|
gjorde ett fynd på skroten idag, trodde jag. var på en självplock-skrot och hittade en bakre ljuddämpare för 100:-, BMW original i fint skick. När jag kom hem och jämförde med min gamla ljuddämpare som jag plockat av tidigare, så ser jag att de skiljer rejält i storlek. min gamla ljuddämpare är icke-original av märke walker (den nedre i bilden nedan). Är kanske pirat-ljuddämpare lite annorlunda i storlek? bild: Länk Bilen jag plockade ifrån var en 91:a 525i. Jag har en 90:a 525i. Avgasrören på min bil är 45mm, på ljuddämparen jag köpte är det 50mm. Fråga 1: Passar den utrymmesmässigt ändå? Fråga 2: Om den nu passar, kommer bilen gå kasst eftersom det är fel ljuddämpare? Kan man hitta artikelnummer på ljuddämparen någonstans och kolla vilken bil den hör till? Hoppas nån orkar läsa och svara och ge mig lite hopp. :) Bilen: Länk | |
|
ah, jag börjar misstänka att det var en 535i jag plockade ifrån (den var rejält nerplockad, så det var inte så lätt att se).... går det åt helvete om jag sätter på den på min 525i ändå? vad blir resultatet? passar den utrymmesmässigt, fästen sitter på samma plats i alla fall, rören går ju att skarva. ingen som vet? Bilen: Länk |
|
|
Borde inte vra något probem, det är ju samma bil, fast med något mustigare ljuddämpare bara. Bilen kommer verkligen inte att gå kasst, finns ingen möjlighet. Wanna know how it feels to Die? Touch my car, and you WILL foundout. |
|
|
marcusss: Du plockade nog av ljuddämparen från en 24v 525:a. Din är väl en 12v eller har jag fel. Ljudämparna i sig är lika bortsätt från anslutningarna som kan skilja i storlek. |
|
|
ja, jag har 12V... trodde att en 91:an ockås var 12V, det var därför jag plockade från den, men nu förstår jag att det var fel. jaja, jag får väl prova vad som händer när jag sätter dit den. :) Bilen: Länk |
|
|
har satt på ljuddämparen nu och det funkar hur bra som helst! Har aldrig haft så tyst bil som nu. = glad. tack för svaren. Bilen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.