|
|
|
|---|---|
|
Skulle behöva hjälp fort! När jag skulle åka hem gick inte bilen att öppna med fjärren, försökte flera ggr å tröck på alla knappar men inget hände! ska åka tillbaks å prova med reservnyckeln men är lite orolig att det är bilen som krånglar å inte nyckeln. förra veckan låste den upp sig själv å hissade ner framrutorna. jag har c:a 6 mil till jobbet, enkel resa å skulle va bra å veta om det finns nåt man kan göra om inte reservarn funkar! | |
|
Men går det inte att öppna med nyckeln? Carl |
|
|
jo men öppnar jag med nyckeln så går ju larmet, och jag kan väl inte starta bilen tack vare startspärren om inte nyckeln kan kommunicera med bilen, eller har jag fel, trodde det funka så |
|
| Jag har upplevt samma sak två gånger med min E39. Det löste sig genom att låsa upp med nyckeln för att sedan låsa bilen med fjärren. Sedan funkade det som förr, och jag kan öppna och stänga med fjärren. Bytte även batteri i nyckeln men jag tror inte det har med saken att göra då felet åtekom ännu en gång trots nytt batteri. | |
|
okej ska prova det, lite pinsamt bara å stå där bredvid bilen om larmet går. kan ju se lite skumt ut om jag inte lyckas larma av. men vad tror ni om att koppla ur batteriet en stund å liksom "nollställa" bilen |
|
|
har varit vid bilen nu igen och nu fungerar originalnyckeln igen. känns lite olustigt att bilen gör lite som den vill. Ska besöka bmw imorrn och se vad dom säger |
|
| Den gör visst som den vill. Det är nu över en månad sen det hände mig sist och nu fungerar det perfekt. Posta gärna vad du kommer fram till, om du nu kommer fram till något. | |
| Har fått en tid hos bmw den 22:a för en felsökning. Får se vad dom kommer fram till. Återkommer då (förhoppningsvis) med lösningen | |
|
Det där hände mig med min 330 på samma plats på söder i Stockholm med två veckors mellanrum. På axakt samma parkering men aldrig någon annanstans... Skumt. Inte parkerar man där igen... Det finns nåt trick om det skiter sig med fjärren, typ öppna med nyckeln, sätta den i läge 1 och vänta 15 minuter. Något sånt... Sen går det att starta. Men som Du förstårm värt att kolla upp detaljerna med en meck eller så... Carl |
|
|
Radiotrafik i närheten stör ut kommunikationen mellan nyckel och bil !! Märks speciellt när det är på vissa platser som man har problem. Det är förmodligen mycket "trafik i luften" just där. Hände ganska ofta när jag bodde i Stockholm... |
|
|
hade nyligen ett likanande problem på min, gick det inte att låsa upp bilen med fjärren, fick låsa upp med nyckeln. När jag skulle starta den så hände inte ett dugg. Kopplade av och på batteriet, då startade den, men c-lås funkade inte. Hittade sedan felet, kabelbrott i kabelstammen som går till bakluckan. av 10 sladdar så var 3 av och 6 skadade :P Troligvis så hade dom gått samman och kortlsutits då bilen sedan startspärrats samt säkring till c.lås gått sönder. Skarvade och tejpade ihop samtiliga kablar och bytte säkring. nu funkar det utmärkt., Så kolla den kabelhärvan, vekar tydligen vara ett vanbligt problem som jag förstoått på forumet. Isåfall är det ju onödigt att lämna in den på en dyr felundersökning hos BMW : |
|
|
Hej! Mikael_a_, har du lust att skriva nummret på säkringen som styr fjärren och vart exakt du kom åt kabelstammen till b-luckan? Jag hoppas att det är liknande på min E46-a. Tack |
|
|
på min så var det säkring nr.7 . När du öppnar bagaget så går det en sladdhärva på vänster sidan där gång järnet sitter typ. den går inte att missa om den nu finns där på din, troligtvis så borde väl en e46 vara lite annorlunda byggd... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.