|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag undrar om de brukar bli haveri när kamremmen går av på en BMW 325i 1987 eller om de bara är att ställa in motorn på märkning och byta rem? Mvh Pelle | |
|
Så vitt jag vet så är det haveri som gäller, inte som på gamla volvobilar då inte............ Mvh Patrik 325i -92 |
|
| är ingen konst att byta remmen på dessa, varför riskera ett haveri?? kostar mer att byta topp om den havererar | |
Grusse |
Japp, är helt säket på att det blir haveri. Byt kamrem i tid! |
|
Saken e den att jag har fått bilen och skulle flytta den till mitt garage å då small remmen av.. de lät inte som om de gick sönder något men jag vet inte riktigt hur de ser ut under locket på en sådan maskin.. |
|
|
Det borde ju ha blivit ett gäng krökta ventiler tycker man...... Hade du mycket varv på motorn eller? Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
En polares husmek krökte två ventiler genom att med avtagen kamrem dra runt motorn på en 320i -86. Han drog alltså ett varv endast med handkraft. Fråga mig däremot inte varför han gjorde detta. Det förefaller alltså mindre troligt att en under gång avhoppad rem inte ger motorskador. Mvh /Janne |
|
| Körde jävligt långsamt..men de hördes ingenting..den la bara av | |
|
Tror nog inte att det blir några ljudliga "smällar", så hårda är ju inte ventilerna...... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
när kammremen gic på min förra bil en 320i 84 i ca 70km/h så sprack toppen och två kolvar pajjade. Tallrikarna på ventilerna kan gå av och då fallar ner i cylindern och på så sätt orsak stor skada på toppen mm. Du kan nog räkna med endel trasiga delar under toppen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.