|
|
|
|---|---|
|
Hejsan allihopa! Har en fråga angående fläktmotsåndet till kupé fläkten, det är nämligen så att när jag kör fläkten precis när man startar upp bilen och ställer den på 2'ans läge så är det samma effekt på den som ettan, efter ca: 5 minuters användning så kommer fläkten igång och snurrar upp till det läget som tvåan normalt brukar motsvara.. Jag har plockat ner fläktmotståndet enligt guiden på "gds" men upptäckte att jag ej äger samma som var i beskrivningen, utan mitt är inkapslat i någon slags keramik så jag kunde juh inte direkt följa den anvisningen.. Tänkte också mäta upp det men vet ej värderna.. Är det någon som har ett hum om vart problemet ligger? Skulle vara väldigt tacksam för alla svar! Mvh // Martin | |
parolof |
enligt Haynes ska du mäta mellan 1-4 = lägsta motstånd/hastighet. 2-4 = näst lägsta motstånd/hastighet. 3-4 = näst högsta motstånd/hastighet. Vid full fart på fläkten är motstånden inte inblandade. Några ohm tal på motstånd har jag tyvärr inte. det finns tre motstånd totalt i enheten som kopplas olika beroende på fläktreglagets läge |
|
Hmm ok, men det är juh konstigt att alla fyra lägena börjar att fungera efter ett tags användning? Någon som vet vad ett nytt fläkt-motstånd kostar? Mvh // Martin |
|
parolof |
då kanske det är själva fläkten som kärvar? Skumt...... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.