AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.010

Defa larm strul

yttryck
Hej !

mitt billarm strular på en 320 e30 89:a..
jag kan nämligen inte låsa upp bilen med komfortlåsningen
via defa larmet, larmet larmar av men c-låset låser inte upp. Men när jag larmar på så låser c-låset bilen som det ska och larmet aktiveras. jag har testat med att byta förardörrens c-låsmotor men den är hel.. finns det någon huvudmotor till c-låset eller är det larmet som skapar problem ? någon med liknande erfarenheter..

mvh
Igor
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Jag skulle gissa på att det är någon kabel som är glapp på larmboxen. Riv ut och kolla, bör sitta antingen under ratten eller under handskfacket.

Carl
Hälge
Som det har sagts tidigare så kan det mkt väl vara en lös kabel in till larmenheten, kablarna sitter fast extremt dåligt på DEFA larmen, speciellt modellerna X500 samt X700. Kabelskorna till dessa modeller släpper vid minsta påverkan. Man får ta ut kabelskon samt böja ut stopp-piggen så kabelskon stannar kvar i kontaktstycket.
yttryck
Bra förslag, men sitter inte larmboxen i motorutrymmet vid tutan eller liknande.
Jag tror miitt larm är av modell X700..
Hur ser larmboxen ut ? vilken färg ?
mvh

Igor

Hälge
Defalarm boxarna till mod X500 samt X700 är ljusgråa till färgen. Sitter tveklöst monterad inne i cupen, tex under ratten. Den delen du ser i motorutrymmet är sirenen med nödknapparna A-B. Följ den svarta kabeln från sirenen så hittar du larmboxen.
yttryck
döm till min förvåning ,
¨jag hittade larmdosan bland kabeldjungeln under ratten, med det är ett Cargard 950 S jag har monterat i bilen, sikken virrpanna jag är,,, kan det fortfarande vara samma orsak hos Cargard som defa larmet att det är glapp i kabelkontakterna ?
/igor
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.