|
|
|
|---|---|
|
Tipstill den som letar cabbe till höstpris...Länk Måste vara ett klipp lr vad säger ni andra? Och det är inte min bil :) | |
|
Ser väl bra ut om man kollar upp den först så den är riktigt servad och ej mätarmanipulerad osv...... Har den bra dok och milen stämmer så lär det ju vara ett mycket bra pris för den bilen. |
|
|
Jag är alltid fundersam över mätarställningar som står strax under 10000mil vid försäljningar. Men det behöver absolut inte betyda att bilen är manipulerad.. Min vackra Länk Mvh Dragolito |
|
|
Dragolito: tror även att en del passar på att sälja sina bilar strax innan det tickar över. Psykologiskt så låter 9800 mycket mindre än 10100. ___ //Ulf |
|
|
Programmer: En bil som rullat 10100mil sätter skräck i alla väl, kan kallas långmilad bil, krockad, piskad på autobanh, pendlarbil ;) 9900mil låter inte så farligt och verkar ett tryggt köp ;) Min vackra Länk Mvh Dragolito |
|
|
Programmer Du har absolut en poäng i vad du skriver. Min bil har rullat runt 9200 mil och jag tänker kränga den innan den gått 10000 mil. Inbillar mig också att en del tycker det låter bättre med en bil som gått under 10000 mil. |
|
| Runt 10 000mil tycker folk är tryggt, knappt inkörd vettu. Det är vid 17 000mil som den galoperande milnojjan sätter in för att sedan skena iväg redlöst till villt stapplande panik runt 20 000mil. Det är då som stora skrumejseln plockas fram och vips vilken pärla. Ännu en tio år gammal BMW med 12 000mil på mätaren är född. ;) | |
|
Vet att jag själv resonerade så när jag skulle sälja en bil för några år sedan eftersom man då inbillade sig att 10000 mil var hur mycket som helst. Sen man började köra BMW så har man förändrat perspektivet lite och höjt upp ribban... ___ //Ulf |
|
| Den bilen verkar vara jättefin, men jag kan tänka mig att den snart blir sågad i vanlig ordning: "Import", "4 ägare på ett år i Sverige" (bilregistret), "buskörd av ungdomar", "med ett så lågt pris ligger det säkert en hel vargskock begraven i bagaget", osv. | |
|
Cabron: håller med dig. Annonsen i sig verkar seriös, visst priset är lågt men det börjar bli höst och vill man bli av med en cabbe innan vintern så är ju ett sätt att gå ner i pris. ___ //Ulf |
|
| Jag förstår hur han känner det. Sålde själv en cab i våras (visserligen e36) efter att faktiskt ha försökt litegrann året innan också. Man tror ju att det skall bli kö på gatan utanför eftersom cabbar är populära nu. Men, det ringde knappt en kotte. Om man har en ny bil på gång och hösten börjar närma sig så finns det bara en sak att göra: gå ner i pris. Det kan ju vara ett sista försök att få ut mer än vad någon bilfirma erbjuder vid inbyte. | |
|
Förra hösten fanns en 330 cab till salu för runt 200'. Tror att den hade gått mindre och verkade riktigt fin. Priserna denna höst borde ligga 10-20' lägre så jag tycker inte den är extremt billig. Snarare rätt prissatt och förmodligen ganska färdigprutat pris. Racerbilen: Länk |
|
| Inte för att såga på nått sätt alls, men är det inte lite underligt att den haft 4 ägare på ett år? Det måste väl betyda minst 2 brukare eller ? | |
|
Nej det tycker jag inte. Däremot är jag förundrad över formuleringen "måste bort denna vecka". Det är ju ingen bra förhandlingsposition. Visst kan det vara så att säljaren har några torpeder efter sig och måste ha fram cash snabbt, men varför skriva det i annonsen? Är inte värderingsexpert men priset känns inte orimligt lågt. Snart är det svårt att sälja cabbar i vintermörkret. Don't dream it, drive it |
|
|
Jag tycker att priset känns billigt (inte stulet billigt, men billigt) och som tretretti säger så har man inte så bra förhandlingsläge om man skriver att bilen måste bort denna vecka, kan ju iof vara så att han byter in den om han inte får sålt den denna vecka. |
|
| Hade jag inte haft min nuvarande bil så hade jag köpt denna kärra och införskaffat en hardtop. Hade sedan kört hela vintern o sålt den för samma pengar i vår. Hade varit en klockren affär | |
|
Det e faktiskt inte omöjligt att han får sin nya bil denna vecka och har ett inbytespris på typ 175.000. Får han den inte såld denna vecka för mer än så får han bita i det sura äpplet och ta inbytet. Vet flera exempel på detta. |
|
|
Dragolito: Att bilen skulle ha gått precis under 10' mil är nog ren tur. Bilen har ju trots allt varit i Sverige ett tag och kört en del. Hade den däremot varit nyimp så hade det vart en annan sak. mvh. |
|
|
Jag köpte den...den hade inte gått precis under 10 utan 10400... Killen som hade den hade bytit bort sin S2:a (är inte så bra på audi...men) och fått den här som inbytesbil.(Pratade med föreg ägare och han hade fått 230 i inbytespris för sin ungefär sa han). Bilen var faktiskt i riktigt bra skick, inga konstigheter, kollade verkstäderna i tyskland samt åkte till BMW med den och den verkar inte ha varit med om mkt. Fick den för 180. /tib |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.